Drodzy Uczniowie!
Zachęcam Was do wykonywania zadań z języka niemieckiego. W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny.
Za pilną pracę chciałabym Was wynagrodzić dobrą oceną lub bardzo dobrą:), wykonane zadania i zapisane notatki przesyłajcie więc do mnie na adres:
bykowska@zss1.strefa.pl
Pozdrawiam i życzę dużo siły – Anna Bykowska.
PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA W CZASIE NAUKI ZDALNEJ
Piosenki do posłuchania:
wykonawca: Rammstein, tytuł: Ohne Dich
https://www.youtube.com/watch?v=LIPc1cfS-oQ
wykonawca: Tokio Hotel, tytuł: Durch den Monsun
https://www.youtube.com/watch?v=S_Sy5-sOodA
Lekcje na 24 czerwca
Klasa 4 – lekcja 24 czerwca
Stunde
Thema: Sommerferien – nadchodzą wakacje.
Zapiszcie w zeszycie poniższą notatkę:
der Sommer – lato
die Sommerferien – wakacje
Schöne Sommerferien – miłych wakacji
Wysłuchajcie piosenki – czy słyszycie wyraz Sommer?
https://www.youtube.com/watch?v=D5tpR-LQ19c
Życzę wam udanych wakacji!
Klasa 5 – lekcja 24 czerwca
Stunde
Thema: Sommerferien – nadchodzą wakacje.
Zapiszcie w zeszycie poniższą notatkę:
der Sommer – lato
die Sommerferien – wakacje
Schöne Sommerferien – miłych wakacji
Wysłuchajcie piosenki – czy słyszycie wyraz Sommer?
https://www.youtube.com/watch?v=D5tpR-LQ19c
Życzę Wam udanych wakacji!
Klasa 6 – lekcja 24 czerwca
Stunde
Thema: Sommerferien – nadchodzą wakacje.
Zapiszcie w zeszycie poniższą notatkę:
der Sommer – lato
die Sommerferien – wakacje
Schöne Sommerferien – miłych wakacji
Wysłuchajcie piosenki – czy słyszycie wyraz Sommer?
https://www.youtube.com/watch?v=D5tpR-LQ19c
Życzę wam udanych wakacji!
Klasa 7,8 – lekcja 24 czerwca
Stunde
Thema: Sommerferien – nadchodzą wakacje.
Zapiszcie w zeszycie poniższą notatkę:
der Sommer – lato
die Sommerferien – wakacje
Schöne Sommerferien – miłych wakacji
Wysłuchajcie piosenki – czy słyszycie wyraz Sommer?
https://www.youtube.com/watch?v=D5tpR-LQ19c
Życzę Wam udanych wakacji!
Lekcje na 19 czerwca
Klasa 4 – lekcja 19 czerwca
Stunde
Thema: Podsumowanie wiadomości:
- Spróbujcie zaznaczyć właściwą odpowiedź:
Wie heißt du?
- Ich wohne in Zielona Góra.
- Ich bin Karol.
- Das ist ein Bleistift.
Was ist das?
- Ich bin 11 Jahre alt.
- Ich komme aus Polen.
- Das ist ein Buch.
Wo wohnst du?
- Ich wohne in Zielona Góra.
- Ich sehe hier fern.
- Mein Name ist Maciek.
Was machst du?
- Das ist ein Heft.
- Ich spiele Computer.
- Danke
Klasa 5 – lekcja 19 czerwca
Stunde
Thema: Podsumowanie wiadomości:
- Spróbujcie zaznaczyć właściwą odpowiedź:
Wie heißt du?
- Ich wohne in Zielona Góra.
- Ich bin Karol.
- Das ist ein Bleistift.
Was ist das?
- Ich bin 11 Jahre alt.
- Ich komme aus Polen.
- Das ist ein Buch.
Wo wohnst du?
- Ich wohne in Zielona Góra.
- Ich sehe hier fern.
- Mein Name ist Maciek.
Was machst du? (Co robisz?)
- Das ist ein Heft.
- Ich spiele Computer.
- Danke
Klasa 6 – lekcja 19 czerwca
Stunde
Thema: Podsumowanie poznanego słownictwa.
- Przerysuj do zeszytu tabelę i uzupełnij słówka. Słówka są podzielone na kategorie:
- Pogoda
- Urodziny
- Cyrk
- Meble
- Pojazdy
WETTER | GEBURTSTAG | ZIRKUS | MÖBEL | FAHRZEUGE |
Klasa 7,8 – lekcja 19 czerwca
Stunde
Thema: Podsumowanie wiadomości:
- Spróbujcie zaznaczyć właściwą odpowiedź:
Wie heißt du?
- Ich wohne in Zielona Góra.
- Ich bin Karol.
- Das ist ein Bleistift.
Was ist das?
- Ich bin 11 Jahre alt.
- Ich komme aus Polen.
- Das ist ein Buch.
Wo wohnst du?
- Ich wohne in Zielona Góra.
- Ich sehe hier fern.
- Mein Name ist Maciek.
Was machst du? (Co robisz?)
- Das ist ein Heft.
- Ich spiele Computer.
- Danke
Lekcje na 10 czerwca
Klasa 4 – lekcja 10 czerwca
Stunde
Thema: Das Buch, das Heft, der Kaugummi – ćwiczenia.
- Przyjrzyjcie się obrazkowi poniżej. Jakie przybory na nim widać? Czy widać na nim też coś do jedzenia?
2. Rozwiążcie krzyżówkę – nie trzeba jej drukować ani przepisywać. Możecie zapisać hasła oraz rozwiązanie w zeszycie.
* guma do żucia – Kaugummi
Klasa 5 – lekcja 10. 06. 2020
Stunde
Thema: Słuchamy piosenki pt. „Das Krokodil”.
1.Wysłuchaj najpierw tekstu piosenki:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/06/10.06tekst-pios..mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Następnie wysłuchaj piosenki:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/06/10.06.piosenka.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
4.Na koniec posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst:
5.Czy rozpoznajesz w tekście nazwę rzeki, w której krokodyl pływa?
Klasa 6 – lekcja 10. 06. 2020
Stunde
Thema: Słuchamy piosenki pt. „Der Sommer ist da!”
Der Sommer ist da – jest już lato
1.Wysłuchajcie piosenki. Możecie włączyć sobie płytę dołączoną do podręcznika (CD nr 78).
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/06/10.06-piosenka.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
- Posłuchajcie piosenki jeszcze kilka razy spoglądając przy tym na tekst:
3.Wypiszcie z tekstu następujące zwroty:
– jadę nad morze
– jadę na wieś
-lato
Klasa 7, 8 – lekcja 10 czerwca
Stunde
Thema: Mehl und Zucker – ćwiczenia ze słownictwem.
1. Wysłuchaj nagrania i spróbuj „wychwycić”, jakich produktów Klaudia potrzebowała do ciasta:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/29.04.-produkty.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Wstaw brakujące litery i napisz obok polskie znaczenie:
a) __utter
b) M__hl
c) M__rm__lade
d) E__
e) H__n__g
f) __uck__r
3. Zaznacz znakiem X produkty, które można dodać do ciasta. Znakiem Y zaznacz nazwy napojów.
- Dla klasy 8:
Wykonaj zadania nr 9, 11, 13 z poniższego arkusza:
https://www.oke.poznan.pl/pliki/arkusze_testow/gnr_8_172.pdf
Lekcje na 5 czerwca
Klasa 4 – lekcja 05. 06. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia leksykalne z nazwami przyborów szkolnych.
- Połącz:
der Kuli książka
das Heft plecak
die Schere długopis
das Buch zeszyt
der Rucksack ołówek
der Bleistift nożyczki
- W zeszycie ćwiczeń odszukaj działu nr 10 (Schulsachen). Wykonaj cwiczenie nr 1 oraz 3.
Klasa 5 – lekcja 05. 06. 2020
Stunde
Thema: Zwierzęta z zoo – rozumienie ze słuchu.
1.Wysłuchaj i spróbuj powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/06/05.06-powtorz.mp3
Do odtworzenia na tel. komórkowym:
2.Obejrzyj najpierw ilustrację. A potem wysłuchaj nagrania i wymień zwierzęta, która Sandra spotkała w ogrodzie zoologicznym:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/06/05.06.jakie-zwierzeta.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 6 – lekcja 05. 06. 2020
Stunde
Thema: Podróże – rozumienie ze słuchu.
1.Przyjrzyjcie się ilustracji. Następnie wysłuchajcie nagrania i napiszcie, kto dokąd jedzie na wakacje:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/06/05.06.kto-dokad.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2.Wykonajcie 2 dowolnie wybrane ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń z działu nr 10.
Klasa 7, 8 – lekcja 05. 06. 2020
Stunde
Thema: Nauka piosenki pt. „Backen macht Spaß”.
Dzisiaj nauczymy się piosenki pt. „Backen macht Spaß”
backen – piec ( na przykład ciasta)
Spaß – radość, przyjemność
Piosenka będzie o tym, że pieczenie sprawia nam radość. Czy lubicie pomagać przy pieczeniu np. ciast?
- Wysłuchaj piosenki, która znajduje się pod linkami poniżej:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/24.04.V-piosenka.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
- Posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać:
„Backen macht Spaß”
Kuchen, Torte, will ich backen,
dazu brauch’ ich viele Sachen,
Backen macht Spaß,
wie toll ist das!
Marmelade, Eier, Butter,
ein Glas Honig, Mehl und Zucker.
Backen macht Spaß,
wie toll ist das!
Alles tu’ ich in die Pfanne,
und zum Schluss ein bisschen Sahne.
Backen macht Spaß,
wie toll ist das!
- Znajdź w tekście piosenki nazwy produktów, których uczymy się w tym rozdziale.
* Dla klasy 8 (!) – przygotowanie do egzaminu:
Wykonaj zadania nr 9 oraz nr 13 z poniższego arkusza. Rozwiązania zapisz w zeszycie i przynieś na konsultacje:
https://www.oke.poznan.pl/pliki/arkusze_testow/gn_8_112.pdf
Klasa 4 – lekcja 03. 06. 2020
Stunde
Thema: Co jest w plecaku a co w piórniku?
Wysłuchaj nagrania i spróbuj wychwycić oraz zapisać, co dziewczynka ma w plecaku:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/06/Co-jest-w-plecaku.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Następnie napisz:
der Rucksack – plecak
die Federtasche – chyba wiesz, co to znaczy, prawda…? 😊
Zrób teraz w zeszycie tabelkę i wypisz, co chowamy do plecaka, a co do piórnika:
der Rucksack | die Federtasche |
Klasa 5 – lekcja 03. 06. 2020
Stunde
Thema: Im Zoo – wprowadzenie.
Rozpoczynamy już ostatni dział w tym roku pt. „W zoo”. Poznamy nazwy egzotycznych zwierząt.
1.Spójrz na obrazki i podpisy poniżej. Możesz otworzyć sobie też podręcznik – dział nr 10 – tam też znajdują się ilustracje z podpisami.
- W zeszycie ćwiczeń odszukaj działu nr 10 i wykonaj ćwiczenie nr 1 i nr 2.
Klasa 6 – lekcja 03. 06. 2020
Stunde
Thema: Jadę nad morze.
I.Zapiszcie poniższą notatkę:
1. Ich fahre ans Meer – jadę nad morze.
2. Ich fahre in die Berge – jadę w góry.
3. Ich fahre aufs Land – jadę na wieś.
4. Ich fahre an den See – jadę nad jezioro.
5. Ich bleibe zu Hause – zostaję w domu.
6. Ich fahre zur Oma – jadę do babci.
II. Odszukajcie w zeszycie ćwiczeń działu nr 10 (Wohin fÄhrst du in den Sommerferien?). Wykonajcie ćwiczenie nr 1 i 2.
Klasa 7 – lekcja 03. 06. 2020
Stunde
Thema: Nazwy produktów spożywczych.
1. Zapiszcie temat i poniższą notatkę:
der Honig – miód
das Mehl – mąka
der Kaffee – kawa
das Salz – sól
der Pfeffer – pieprz
das Ei – jajko
der Zucker – cukier
der Vanillezucker – cukier waniliowy
2. Spójrz jeszcze raz na zapisane wyżej produkty. Powiedz, których z nich trzeba użyć, żeby upiec ciasto np. ciasto z jabłkami?
Klasa 8 – lekcja 03. 06. 2020
Stunde
Thema: Nazwy produktów spożywczych.
1. Zapiszcie temat i poniższą notatkę:
der Honig – miód
das Mehl – mąka
der Kaffee – kawa
das Salz – sól
der Pfeffer – pieprz
das Ei – jajko
der Zucker – cukier
der Vanillezucker – cukier waniliowy
2. Spójrz jeszcze raz na zapisane wyżej produkty. Powiedz, których z nich trzeba użyć, żeby upiec ciasto np. ciasto z jabłkami?
3. Do egzaminu – wykonaj zadania nr 8 oraz 12:
https://www.oke.poznan.pl/pliki/arkusze_testow/gn_8_112.pdf
Klasa VIII
Klasa 8 – lekcja 29. 05. 2020
Stunde
Thema: In der Küche – w kuchni.
Guten Tag!
Rozpoczynamy dział, z którego dowiecie się, jak nazywają się niektóre produkty spożywcze.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
die Küche – kuchnia
In der Küche – w kuchni
Przyjrzyjcie się poniższym obrazkom – czy domyślacie się, co znaczą niemieckie podpisy?
3. Wysłuchaj nagrania i spróbuj powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/17.04-VSP-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
4. Do egzaminu – wykonaj zadania nr 11 i 13 z poniższego linku. Rozwiązania pisz w zeszycie i przynieś na najbliższe konsultacje:
https://www.oke.poznan.pl/pliki/arkusze_testow/gnr_8_122.pdf
Klasa 8 – lekcja 27. 05. 2020
Stunde
Thema: Im Laden – utrwalenie wiadomości.
- Poniżej znajdziesz nazwy produktów. Uporządkuj je w kolejności alfabetycznej (pomiń rodzajniki*)
* Czy pamiętasz, co to rodzajnik? To der, die, das
- Czy wiesz, co to znaczy?
Jak wiesz, Saft oznacza sok:
Napisz, co znaczy:
– Orangensaft-
-Bananensaft-
– Apfelsaft –
Jaki może być jeszcze sok? Napisz swój pomysł po niemiecku, jeśli potrafisz.
- A teraz zrób swojej mamie, swojemu tacie lub swojej cioci kawę lub herbatę.
Podając kawę powiedz:
Kaffee, bitte!
Podając herbatę powiedz:
Tee, bitte!
Możesz też zrobić:
Brot mit Wurst lub Brot mit KÄse
4. Z poniższego arkusza egzaminacyjnego wykonaj zadanie nr 9:
https://www.oke.poznan.pl/pliki/arkusze_testow/gnr_8_122.pdf
Klasa 8 – lekcja 22. 05. 2020
Stunde
Thema: Muttertag – piszemy życzenia dla mamy lub dla kogoś, kogo kochamy.
Zbliża się Dzień Matki. To bardzo ważny dzień, w którym składamy życzenia mamie. Mogą to być też życzenia dla kogoś innego: dla cioci, taty lub osoby, która się nami opiekuje.
Zapiszcie w zeszycie notatkę:
die Mutter – mama
der Tag – dzień
der Muttertag – Dzień Matki
Wykonajcie laurkę dla mamy, lub dla osoby, która się Wami opiekuje.
Poniżej znajdują się życzenia po niemiecku, które można zapisać na laurce:
Alles Beste , Alles Gute – Wszystkiego Najlepszego
Viel GlÜck – Dużo Szczęścia
Klasa 8 – lekcja 20. 05. 2020
Stunde
Thema: Ich esse Brot mit Butter – jem chleb z masłem.
1.Zapisz temat i poniższą notatkę:
mit – z
Brot mit Butter – chleb z masłem
Kaffee mit Milch – kawa z mlekiem
Tee mit Zucker – herbata z cukrem
- Co kupił Theo w sklepie? Odczytaj i zapisz poprawnie:
- Co to znaczy:
- a) Ich esse Brot mit Marmelade
- b) Ich esse Brot mit Wurst
- c) Ich trinke*Tee mit Milch – czy pamiętasz jeszcze, co znaczy „Ich trinke”?
* trinken – pić
Klasa 8 – lekcja 15. 05. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia leksykalne z nazwami produktów spożywczych.
- Wstaw brakujące litery i napisz obok po polsku, co to znaczy:
a) ___asser –
b) ___aft –
c) B___t___er –
d) M___l___c –
e) K___se –
2.
Ich esse gern Marmelade – jem chętnie dżem
Napisz, co znaczy: Ich esse gern Brot – …………………………………..
Ich esse gern Wurst – ………………………………….
- Wysłuchaj nagrania i spróbuj wychwycić, co zjadł Martin:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Co-zjadl-Martin.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 8 – lekcja 13. 05. 2020
Stunde
Thema: Im Laden (w sklepie) – nauka piosenki.
1. Wysłuchaj piosenki, która znajduje się pod linkami poniżej:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Im-Laden-piosenka.mp3
Nagranie do odtworzenia na tel. komórkowym:
2. Posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać:
Im Laden
Ich gehe in den Laden
und kaufe Marmelade.
Ich kaufe Brot und Schinken,
Wasser und Saft zum Trinken.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Ich gehe ohne Mutter
und kaufe ein StÜck Butter.
Ich kaufe Lutscher, Kuchen,
Tomaten muss ich suchen.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
3. Znajdź w tekście piosenki nazwy produktów spożywczych.
Klasa 8 – lekcja 08. 05. 2020
Stunde
Thema: Ich kaufe Brot und Milch – kupuję chleb i mleko.
Zapisz temat w zeszycie oraz notatkę:
Ich kaufe – kupuję
Ich kaufe Wurst und Butter – kupuję kiełbasę i masło
Ich kaufe Lutscher und Kuchen – kupuję lizaka i ciasto
- Zajrzyj do poprzedniej lekcji. Połącz odpowiednio:
Der Apfelkuchen …………………………… masło
Das Wasser ……………………………………. mleko
Die Butter ………………………………… ciasto z jabłkami
Die Milch …………………………………. woda
Der Saft ……………………………….. kiełbasa
Der KÄse …………………………………. sok
Das Brot ………………………………… ser żółty
Die Wurst ……………………………… chleb
- Wysłuchaj nagrania. Spróbuj powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Zakupy-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 8 – lekcja 06. 05. 2020
Stunde
Thema: Ich gehe einkaufen – Idę na zakupy.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
einkaufen – robić zakupy
- das Brot – chleb
- der K Äse – ser żółty
- der Apfelkuchen – ciasto z jabłkami
- die Butter – masło
- die Marmelade – dżem
- die Wurst – kiełbasa
- die Milch – mleko
- der Tee – herbata
- das Wasser – woda
- der Saft – sok
Następnie odsłuchajcie poniższego nagrania i postarajcie się wychwycić, co znalazło się na liście zakupów:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Lista-zakupow.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 8 – lekcja 29. 04. 2020
Stunde
Thema: Warzywa i owoce – ćwiczenia leksykalne.
1. Czy pamiętacie, co oznacza zdanie:
„Ich mÖchte Obst und GemÜse”
Dokończ tłumaczenie:
Chciałbym ………………
2. Na poprzedniej lekcji słuchaliście wiersza. Poniżej znajduje się jego tekst, który należy uzupełnić:
3. Wiecie już, co znaczy „Ich mÖchte Obst und GemÜse”.
Do poniższych obrazków dopiszcie zdania oznaczające np.
„Ich mÖchte Zwiebeln”
Klasa 8 – lekcja 24. 04. 2020
Stunde
Thema: „Ich mÖchte Obst und GemÜse” („Chciałbyn owoce i warzywa”) – nauka wierszyka.
1. Wysłuchaj wierszyka, który znajduje się pod linkami poniżej:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/24.04.VII-wiersz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Posłuchaj wiersza jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać:
3. Znajdź w tekście wiersza nazwy owoców i warzyw.
Klasa 8 – lekcja 22. 04. 2020
Stunde
Thema: Obst und GemÜse – owoce i warzywa.
1. Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
Obst – Owoce
und – i
GemÜse – warzywa
Obst und GemÜse – owoce i warzywa
2. Zaznacz lub wskaż, co znajduje się w koszyku:
3. Wykonaj w zeszycie tabelkę. Wypisz do niej osobno owoce (Obst) i warzywa (GemÜse). Oczywiście po niemiecku:
Obst | GemÜse |
Klasa 8 – lekcja 17. 04. 2020
Stunde
Thema: Ich gehe auf den Markt – idę na rynek.
Guten Tag!
Rozpoczynamy dział, z którego dowiecie się, jak nazywają się po niemiecku owoce i warzywa.
1. Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
der Markt – rynek
Ich gehe – idę
Ich gehe auf den Markt – idę na rynek
2. Spójrzcie na obrazki i podpisy. Czy potraficie wskazać nazwy, które są podobne do języka polskiego?
3. Wysłuchajcie nagrania i spróbujcie powtarzać:
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/17.04-VII-powtorz.mp3
4. Zapiszcie słówka:
1. Kirschen – wiśnie
2. Bananen –
3. Birnen – gruszki
4. Petersilie – pietruszka
5. Trauben – winogrona
6. Äpfel – jabłka
7. Zwiebeln – cebule
8. Karotten – marchewki
9. Paprika – papryka
10. Orangen – pomarańcze
11. Tomaten – pomidory
12. Gurken – ogórki
Klasa 8 – lekcja 15. 04. 2020
Stunde
Thema: Utrwalenie słownictwa.
1. Na rozbitych naczyniach widzisz fragmenty wyrazów. To nazwy napojów. Poskładaj je w całość i zapisz.
2. Zapisz w zeszycie nazwy mebli wraz z tłumaczeniem na język polski:
3. Znajdź wśród poniższych wyrazów nazwy pór roku:
Sonne, Basilikum, Tisch, Herbst, Januar, Milch, Arzt, Sommer, Kind, FrÜhling,Tante, Tiere, Winter.
Klasa 8 – lekcja 08. 04. 2020
Stunde
Thema: Zadania egzaminacyjne. Tworzenie wypowiedzi.
1. Uzupełnij litery:
2. Napisz po niemiecku. Spróbuj sam – nie sięgaj od razu po tłumacz google 🙂
01. 04. – 03. 04. 2020 – próbny egzamin
1.Arkusz do pobrania:
2. Zeszyt rozwiązań – nie trzeba go koniecznie pobierać – możesz też pisać odpowiedzi w zeszycie:
3. Nagranie – do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/Nagranie.mp3
Nagranie do odtworzenia z tel. komórkowego:
Po rozwiązaniu prześlijcie mi Wasze odpowiedzi na adres e-mail: bykowska@zss1.strefa.pl (do poniedziałku – 6 kwietnia).
Powodzenia 🙂
Klasa 8 – lekcja 27. 03. 2020
Stunde
Thema: Rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych – tworzenie wypowiedzi.
Czy wykonałeś zadania z rozumienia ze słuchu z poprzedniej lekcji? Wyślij mi swoje odpowiedzi na adres: bykowska@zss1.strefa.pl (możesz zrobić zdjęcie zeszytu, albo napisać w treści maila, jak wolisz).
Wykonaj poniższe zadania. Pisz w zeszycie.
1.Uzupełnij litery:
2. Odpowiedz na pytania:
Pamiętaj, żeby próbować układać zdania. Pamiętaj o słowach takich, jak:
ist – jest
sind – są
sie- ona
er – on
sie- oni
Na następnej lekcji podam możliwe, poprawne wypowiedzi.
Klasa 8 – lekcja 25. 03. 2020
Stunde
Thema: Rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych – rozumienie ze słuchu.
Pod poniższym linkiem znajdują się zadania przygotowujące do egzaminu. Wykonajcie zadania od 1 do 11. Podczas pracy korzystajcie ze słowników internetowych oraz wiadomości z zeszytów lub podręczników:
Nagranie (do odtworzenia na komputerze):
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Egzamin-próbny-kl.8.mp3
Nagranie (do odtworzenia z tel.komórkowego):
https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Arkusze_pokaz/EO-8-niemiecki.pdf
Rozwiązania zapiszcie w zeszycie.
Klasa VII:
Klasa 7 – lekcja 29. 05. 2020
Stunde
Thema: In der Küche – w kuchni.
Rozpoczynamy dział, z którego dowiecie się, jak nazywają się niektóre produkty spożywcze.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
die Küche – kuchnia
In der Küche – w kuchni
Przyjrzyjcie się poniższym obrazkom – czy domyślacie się, co znaczą niemieckie podpisy?
3. Wysłuchaj nagrania i spróbuj powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/17.04-VSP-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 7 – lekcja 27. 05. 2020
Stunde
Thema: Im Laden – utrwalenie wiadomości.
- Poniżej znajdziesz nazwy produktów. Uporządkuj je w kolejności alfabetycznej (pomiń rodzajniki*)
* Czy pamiętasz, co to rodzajnik? To der, die, das
- Czy wiesz, co to znaczy?
Jak wiesz, Saft oznacza sok:
Napisz, co znaczy:
– Orangensaft-
-Bananensaft-
– Apfelsaft –
Jaki może być jeszcze sok? Napisz swój pomysł po niemiecku, jeśli potrafisz.
- A teraz zrób swojej mamie, swojemu tacie lub swojej cioci kawę lub herbatę.
Podając kawę powiedz:
Kaffee, bitte!
Podając herbatę powiedz:
Tee, bitte!
Możesz też zrobić
Brot mit Wurst lub Brot mit KÄse
Klasa 7 – lekcja 22. 05. 2020
Stunde
Thema: Muttertag – piszemy życzenia dla mamy lub dla kogoś, kogo kochamy.
Zbliża się Dzień Matki. To bardzo ważny dzień, w którym składamy życzenia mamie. Mogą to być też życzenia dla kogoś innego: dla cioci, taty lub osoby, która się nami opiekuje.
Zapiszcie w zeszycie notatkę:
die Mutter – mama
der Tag – dzień
der Muttertag – Dzień Matki
Wykonajcie laurkę dla mamy, lub dla osoby, która się Wami opiekuje.
Poniżej znajdują się życzenia po niemiecku, które można zapisać na laurce:
Alles Beste , Alles Gute – Wszystkiego Najlepszego
Viel GlÜck – Dużo Szczęścia
Klasa 7 – lekcja 20. 05. 2020
Stunde
Thema: Ich esse Brot mit Butter – jem chleb z masłem.
1.Zapisz temat i poniższą notatkę:
mit – z
Brot mit Butter – chleb z masłem
Kaffee mit Milch – kawa z mlekiem
Tee mit Zucker – herbata z cukrem
- Co kupił Theo w sklepie? Odczytaj i zapisz poprawnie:
- Co to znaczy:
- a) Ich esse Brot mit Marmelade
- b) Ich esse Brot mit Wurst
- c) Ich trinke*Tee mit Milch – czy pamiętasz jeszcze, co znaczy „Ich trinke”?
* trinken – pić
Klasa 7 – lekcja 15. 05. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia leksykalne z nazwami produktów spożywczych.
- Wstaw brakujące litery i napisz obok po polsku, co to znaczy:
a) ___asser –
b) ___aft –
c) B___t___er –
d) M___l___c –
e) K___se –
2.
Ich esse gern Marmelade – jem chętnie dżem
Napisz, co znaczy: Ich esse gern Brot – …………………………………..
Ich esse gern Wurst – ………………………………….
- Wysłuchaj nagrania i spróbuj wychwycić, co zjadł Martin:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Co-zjadl-Martin.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 7 – lekcja 13. 05. 2020
Stunde
Thema: Im Laden (w sklepie) – nauka piosenki.
1. Wysłuchaj piosenki, która znajduje się pod linkami poniżej:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Im-Laden-piosenka.mp3
Nagranie do odtworzenia na tel. komórkowym:
2. Posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać:
Im Laden
Ich gehe in den Laden
und kaufe Marmelade.
Ich kaufe Brot und Schinken,
Wasser und Saft zum Trinken.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Ich gehe ohne Mutter
und kaufe ein StÜck Butter.
Ich kaufe Lutscher, Kuchen,
Tomaten muss ich suchen.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
3. Znajdź w tekście piosenki nazwy produktów spożywczych.
Klasa 7 – lekcja 08. 05. 2020
Stunde
Thema: Ich kaufe Brot und Milch – kupuję chleb i mleko.
Zapisz temat w zeszycie oraz notatkę:
Ich kaufe – kupuję
Ich kaufe Wurst und Butter – kupuję kiełbasę i masło
Ich kaufe Lutscher und Kuchen – kupuję lizaka i ciasto
- Zajrzyj do poprzedniej lekcji. Połącz odpowiednio:
Der Apfelkuchen …………………………… masło
Das Wasser ……………………………………. mleko
Die Butter ………………………………… ciasto z jabłkami
Die Milch …………………………………. woda
Der Saft ……………………………….. kiełbasa
Der KÄse …………………………………. sok
Das Brot ………………………………… ser żółty
Die Wurst ……………………………… chleb
- Wysłuchaj nagrania. Spróbuj powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Zakupy-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 7 – lekcja 06. 05. 2020
Stunde
Thema: Ich gehe einkaufen – Idę na zakupy.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
einkaufen – robić zakupy
- das Brot – chleb
- der K Äse – ser żółty
- der Apfelkuchen – ciasto z jabłkami
- die Butter – masło
- die Marmelade – dżem
- die Wurst – kiełbasa
- die Milch – mleko
- der Tee – herbata
- das Wasser – woda
- der Saft – sok
Następnie odsłuchajcie poniższego nagrania i postarajcie się wychwycić, co znalazło się na liście zakupów:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Lista-zakupow.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 7 – lekcja 29. 04. 2020
Stunde
Thema: Warzywa i owoce – ćwiczenia leksykalne.
1. Czy pamiętacie, co oznacza zdanie:
„Ich mÖchte Obst und GemÜse”
Dokończ tłumaczenie:
Chciałbym ………………
2. Na poprzedniej lekcji słuchaliście wiersza. Poniżej znajduje się jego tekst, który należy uzupełnić:
3. Wiecie już, co znaczy „Ich mÖchte Obst und GemÜse”.
Do poniższych obrazków dopiszcie zdania oznaczające np.
„Ich mÖchte Zwiebeln”
Klasa 7 – lekcja 24. 04. 2020
Stunde
Thema: „Ich mÖchte Obst und GemÜse” („Chciałbym owoce i warzywa”) – nauka wierszyka.
1. Wysłuchaj wierszyka, który znajduje się pod linkami poniżej:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/24.04.VII-wiersz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Posłuchaj wiersza jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać:
3. Znajdź w tekście wiersza nazwy owoców i warzyw.
Klasa 7 – lekcja 22. 04. 2020
Stunde
Thema: Obst und GemÜse – owoce i warzywa.
1. Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
Obst – Owoce
und – i
GemÜse – warzywa
Obst und GemÜse – owoce i warzywa
2. Zaznacz lub wskaż, co znajduje się w koszyku:
3. Wykonaj w zeszycie tabelkę. Wypisz do niej osobno owoce (Obst) i warzywa (GemÜse). Oczywiście po niemiecku:
Obst | GemÜse |
Klasa 7 – lekcja 17. 04. 2020
Stunde
Thema: Ich gehe auf den Markt – idę na rynek.
Guten Tag!
Rozpoczynamy dział, z którego dowiecie się, jak nazywają się po niemiecku owoce i warzywa.
1. Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
der Markt – rynek
Ich gehe – idę
Ich gehe auf den Markt – idę na rynek
2. Spójrzcie na obrazki i podpisy. Czy potraficie wskazać nazwy, które są podobne do języka polskiego?
3. Wysłuchajcie nagrania i spróbujcie powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/17.04-VII-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
4. Zapiszcie słówka:
1. Kirschen – wiśnie
2. Bananen –
3. Birnen – gruszki
4. Petersilie – pietruszka
5. Trauben – winogrona
6. Äpfel – jabłka
7. Zwiebeln – cebule
8. Karotten – marchewki
9. Paprika – papryka
10. Orangen – pomarańcze
11. Tomaten – pomidory
12. Gurken – ogórki
Klasa 7 – lekcja 15. 04. 2020
Stunde
Thema: Die Schulsachen (przybory szkolne) – utrwalenie słownictwa.
1. Wstaw brakujące litery i napisz obok po polsku, co to znaczy:
a) F___dertasch___
b) ___uch
c) H___f___
d) S___her___
e) B___ei___ti___t
2. Napisz nazwy przyborów na etykietach.
*Pędzelek – der Pinsel
3. Poniżej znajdują się nazwy przyborów. Odszukaj je i uporządkuj je w kolejności alfabetycznej (pomiń rodzajniki*)
* Czy pamiętasz, co to rodzajnik? To der, die, das
Klasa 7 – lekcja 08. 04. 2020
Stunde
Thema: Die Schulsachen (przybory szkolne) – czytanie ze zrozumieniem.
Czy wiesz, co znaczy hasło z krzyżówki z poprzedniej lekcji?
Ich gehe in die Schule – idę do ………………………….
1. Przeczytaj tekst i odpowiedz po polsku na pytania:
Hallo, ich bin Maria. Ich wohne in Frankfurt. Ich gehe in die
Schule, in die 1. Klasse. Das ist mein Rucksack und das ist
meine Federtasche. Im Rucksack sind mein Buch und mein
Heft. In der Federtasche sind mein Kuli und mein Bleistift.
1. Jak ma na imię dziewczynka i gdzie mieszka?
2. O czym ogólnie opowiada?
3. Co ma w plecaku?
4. Co ma w piórniku?
Klasa 7 – lekcja 03. 04. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia leksykalne z nazwami przyborów szkolnych.
1. Połącz:
der Kuli ——————————-książka
das Heft——————————- plecak
die Schere—————————- długopis
das Buch——————————- zeszyt
der Rucksack———————— ołówek
der Bleistift————————– nożyczki
2. Rozwiąż krzyżówkę – nie trzeba jej drukować ani przepisywać. Zapisz hasła oraz rozwiązanie w zeszycie.
* guma do żucia – Kaugummi
hasło: Ich gehe in die ____ ____ ____ ____ _____ _____
Klasa 7 – lekcja 01. 04. 2020
Stunde
Thema: Co jest w plecaku a co w piórniku?
Wysłuchaj nagrania i spróbuj wychwycić oraz zapisać, co dziewczynka ma w plecaku:
Odtwarzanie na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Co-jest-w-plecaku.mp3
Odtwarzanie z tel. komórkowego:
Następnie napisz:
der Rucksack – plecak
die Federtasche – chyba wiesz, co to znaczy, prawda…? 🙂
Zrób teraz w zeszycie tabelkę i wypisz, co chowamy do plecaka, a co do piórnika. Auf Deutsch, natÜrlich:
der Rucksack | die Federtasche |
Klasa 7 – lekcja 27. 03. 2020
Stunde
Thema: Das ist ein Bleistift – to jest ołówek.
Zapisz temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
ist – jest
sind – są
Das ist ein Bleistift – to jest ołówek.
Das sind Schulsachen – to są przybory szkolne
- Połącz ilustrację z podpisem oraz wskaż właściwy podpis – Nie musisz robić tego zadania pisemnie – po prostu przeczytaj i wskaż właściwe rozwiązania:
3. Wiesz już, co znaczy: Das ist ein Bleistift
Czy wiesz, co znaczą te zdania? Zapisz swoje propozycje w zeszycie:
Das ist eine Federtasche
Das ist ein Buch
Das ist ein Heft
Klasa 7 – lekcja 25. 03. 2020
Stunde
Thema: Die Schulsachen – przybory szkolne.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
Die Schulsachen – przybory szkolne:
- der Bleistift – ołówek
- der Kuli – długopis
- die Schere – nożyczki
- das Buch – książka
- die Federtasche – piórnik
- das Heft – zeszyt
- der Radiergummi – gumka do mazania
- das Lineal – linijka
Następnie wysłuchaj nagrania i zanotuj, jakie przybory szkolne zostały wymienione w tym nagraniu:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Jakie-przybory.mp3
Nagranie do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa VI:
Klasa 6 – lekcja 29. 05. 2020
Stunde
Thema: Dokąd jedziesz na wakacje?
- Zapiszcie poniższą notatkę:
Wohin – dokąd
Wohin fÄhrst du? – dokąd jedziesz?
Wohin fÄhrst du in den Sommerferien? – dokąd jedziesz na wakacje?
- Przyjrzyjcie się poniższym zdjęciom i podpisom. Dokąd jadą te osoby?
Klasa 6 -lekcja 27. 05. 2020
Stunde
Thema: Odmiana czasownika „fahren”.
- Zapiszcie do zeszytu notatkę:
fahren – jechać
ich fahre – ja jadę
du fÄhrst – ty jedziesz
er fÄhrt – on jedzie
sie fÄhrt – ona jedzie
- Przyporządkuj zdjęcia do zdań. Wpisz odpowiedni numer w kratkę:
- Napisz, co to znaczy:
- Ich fahre mit dem Schiff.
- Du fÄhrst mit dem Zug.
- Er fÄhrt mit dem Fahrrad.
Klasa 6 – lekcja 22. 05. 2020
Stunde
Thema: Muttertag – piszemy życzenia dla mamy lub dla kogoś, kogo kochamy.
Zbliża się Dzień Matki. To bardzo ważny dzień, w którym składamy życzenia mamie. Mogą to być też życzenia dla kogoś innego: dla cioci, taty lub osoby, która się nami opiekuje.
Zapiszcie w zeszycie notatkę:
die Mutter – mama
der Tag – dzień
der Muttertag – Dzień Matki
Wykonajcie laurkę dla mamy, lub dla osoby, która się Wami opiekuje.
Poniżej znajdują się życzenia po niemiecku, które można zapisać na laurce:
Alles Beste , Alles Gute – Wszystkiego Najlepszego
Viel GlÜck – Dużo Szczęścia
Klasa 6 – lekcja 20. 05. 2020
Stunde
Thema: Ich fahre mit dem Zug – jadę pociągiem.
- Połącz zdania z odpowiednimi obrazkami:
- Które pojazdy są ekologiczne? Namaluj przy nich zielony listek:
- Wpisz brakujące litery:
* U – Bahn- metro
T Z U S A S F B
Klasa 6 – lekcja 15. 05. 2020
Stunde
Thema: Środki transportu – rozumienie ze słuchu.
1. Wysłuchajcie nagrania, spróbujcie powtarzać (CD 67):
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/15.05.-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Wysłuchajcie nagrania. Rozpoznajecie, jakie to pojazdy? Zapiszcie w zeszycie (CD 73).
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/15.05-dzwieki.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
3. Wykonajcie ćwiczenia 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń (dział 9 – wir reisen).
Klasa 6 – lekcja 13. 05. 2020
Stunde
Thema: Wir reisen – podróżujemy.
Rozpoczynamy dział, z którego dowiecie się, jak nazywają się po niemiecku środki transportu.
1. Przyjrzyjcie się ilustracji. Jakie środki transportu rozpoznajecie?:
2. Zapiszcie poniższą notatkę:
1. Wir reisen – podróżujemy
2. Ich fahre – ja jadę
3. der Zug – pociąg
4. der Bus – autobus
5. das Auto
6. der Taxi
7. das Schiff – statek
8. das Flugzeug – samolot
9. die Straßenbahn – tramwaj
Klasa 6 – lekcja 08. 05. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia utrwalające.
1. Po „przejściu” przez labirynt, napisz, w jakim nastroju są dane postaci.
2. Napisz, co znaczą te zdania. Pamiętaj, by zajrzeć do notatek z poprzednich lekcji:
a) Ich bin glÜcklich.
b) Die Prinzessin ist traurig.
c) Der Koch ist nett.
d) Wie geht es dir?
3. Wykonaj dowolne ćwiczenie z tego działu (dział nr 8) w zeszycie ćwiczeń.
Klasa 6 – lekcja 06. 05. 2020
Stunde
Thema: Baśniowe postaci – powtórzenie.
1. Wpisz odpowiednie numerki przy postaciach:
2. W jakim oni są nastroju?
Klasa 6 – lekcja 29. 04. 2020
Stunde
Thema: Śpiewamy piosenkę pt. „Alle Kinder singen”.
Zapiszcie poniższą notatkę:
Alle Kinder – wszystkie dzieci
Alle Kinder singen – wszystkie dzieci śpiewają
Wie geht es dir? Co u Ciebie? Jak się czujesz?
1. Wysłuchajcie piosenki. Możecie włączyć płytę dołączoną do podręcznika (CD 63) lub kliknijcie poniżej:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/29.04-piosenka-1.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Posłuchajcie piosenki jeszcze kilka razy spoglądając przy tym na tekst. Nauczycie się w ten sposób trochę lepiej czytać:
3. Uzupełnij tekst piosenki. Należy w puste miejsca wpisać odpowiednie słowa:
mutig
traurig
glÜcklich
Klasa 6 – lekcja 24. 04. 2020
Stunde
Thema: Ich bin frÖhlich – jestem wesoły.
1. Zapiszcie w zeszycie temat i poniższą notatkę:
Ich bin – jestem
Ich bin frÖhlich – jestem wesoły
Du bist – ty jesteś
Du bist nett – ty jesteś miły
Er ist – on jest
Er ist mutig – on jest odważny
2. Przyjrzyj się zdjęciom. Poszukaj właściwego podpisu i wpisz go do zeszytu:
3. Uzupełnij zdania według wzoru:
Wzór: Die Prinzessin ist …………….. (smutna)
Die Prinzessin ist traurig.
a) Er ist ………………… (szczęśliwy).
b) Der Koch ist ……………………….. (miły).
c) Ich bin …………………. (wściekły).
d) Ola ist …………………..(wesoła).
Klasa 6 – lekcja 22. 04. 2020
Stunde
Thema: Księżniczka jest smutna – nastrój i cechy charakteru.
Na dzisiejszej lekcji zajmiemy się słówkami, które określają nasz nastrój lub charakter.
1. Przyjrzyjcie się obrazkom:
2. Następnie wysłuchajcie nagrania i spróbujcie powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/22.04.VI-SP-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 6 – lekcja 17. 04. 2020
Stunde
Thema: Baśniowe postaci.
Guten Tag!
Rozpoczynamy dział, z którego dowiecie się, jak nazywają się postaci z baśni oraz jakie mogą mieć cechy charakteru lub nastrój.
1. Przyjrzyjcie się ilustracji:
2. Następnie zapiszcie poniższe słówka:
1. die Königin – królowa
2. der König – król
3. die Prinzessin – księżniczka
4. der Ritter – rycerz
5. der Koch – kucharz
6. der Drache – smok
7. der Geist – duszek
3. Połączcie odpowiednio:
der Ritter……………………………………….. fotel
der Geist……………………………………….. rycerz
die Prinzessin………………………………… kucharz
der Sessel………………………………………. duszek
der Stuhl……………………………………… księżniczka
der Koch……………………………………… stół
der Tisch…………………………………….. krzesło
Klasa 6 – lekcja 15. 04. 2020
Stunde
Thema: Utrwalenie nazw mebli.
1. Jeśli masz mozliwość, wytnij obrazki i podpisy. Połóż na stole nadrukiem do dołu i zagraj w memory – pary tworzą obrazki z odpowiednim podpisem, np. der Tisch – obrazek ze stołem.
2. Gdy skończysz grać, dopasuj z powrotem podpisy do obrazków i wklej do zeszytu.
3. Posłuchaj piosenki. Czy rozumiesz, o czym śpiewają?
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/Wie-ist…piosenka.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 6 – lekcja 08. 04. 2020
Stunde
Thema: Jakie meble potrafię już nazwać?
1. Odszyfruj, jakie są meble:
a) Mein Schreibtisch ist (ßorg)…………………………..
b) Mein Schrank ist ( tal)…………………………………
c) Mein Stuhl ist (une)…………………………………….
d) Mein Sessel ist (quembe)……………………………….
e) Mein Bett ist (ttupak)………………………………….
2. Jakie meble ukryły się w tych wyrazach? Odszukaj, zapisz i narysuj:
a) fantastisch
b) Fahrstuhl
c) Lampenfieber
d) Bettler
3. Wysłuchaj nagrania. Jakie meble oni kupują?
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/Jaki-mebel-kupuja.mp3
Nagranie do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 6 – lekcja 03. 04. 2020
Stunde
Thema: Opisujemy meble.
- Wykonaj poniższe ćwiczenia: nie musisz koniecznie podkreślać właściwych odpowiedzi – możesz je po prosu wskazać.
Zadanie nr 8 powyżej – skreśl przymiotniki, czyli słówka takie jak: okrągłe, nowe, zepsute, wygodne, wysokie, stare, małe. Rozwiązanie zapisz w zeszycie.
2. Rozejrzyj się po pokoju, w którym siedzisz. Spróbuj opisać po niemiecku trzy wybrane rodzaje mebli (krzesło, szafa … itp.)
Wzór: Der Stuhl ist klein – krzesło jest małe.
1……………………………………………….
2……………………………………………….
3……………………………………………….
Klasa 6 – lekcja 01. 04. 2020
Stunde
Thema: Wie sind die Möbel? – jakie są meble?
Zapisz temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
Wie – jak, jaka, jakie, jaki
Wie sind die Möbel? – jakie są meble?
Wie ist der Stuhl? – jakie jest krzesło?
Wie ist das Regal? – jaki jest regał?
Wie ist der Schrank? – jaka jest szafa?
Die Möbel sind neu – meble są nowe
Der Stuhl ist alt – krzesło jest stare
alt – stare
neu – nowe
groß – duże
klein – małe
kaputt – zepsute
hoch – wysokie
rund – okrągłe
bequem – wygodne
1. Co to znaczy:
a) Der Tisch ist rund.
b) Der Stuhl ist hoch.
c) Das Bett ist klein.
d) Das Regal ist kaputt.
Klasa 6 – lekcja 27. 03. 2020
Stunde
Thema: Die Möbel – ćwiczenia leksykalne z nazwami mebli.
Zapisz temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
Die Möbel – meble
die Möbel in meinem Zimmer – meble w moim pokoju
Das sind Möbel in meinem Zimmer – to są meble w moim pokoju
Das ist mein Schreibtisch – to jest moje biurko
Das ist mein Stuhl – to jest moje krzesło
Das ist mein Bett – to jest moje łóżko
1. Połącz:
das Regal stół
der Sessel krzesło
der Tisch regał
der Stuhl fotel
das Bett biurko
der Schrank łóżko
der Schreibtisch szafa
2. W zeszycie ćwiczeń (rozdział 7) wykonaj zadania 3 i 4.
3. Wysłuchaj nagrania, spróbuj powtarzać:
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Do odtworzenia na komputerze – kliknij poniżej:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Zimmer-powtorz.mp3
Klasa 6 – lekcja 25. 03. 2020
Stunde
Thema: In meinem Zimmer – w moim pokoju.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
das Zimmer – pokój
- der Tisch – stół
- der Stuhl – krzesło
- das Bett – łóżko
- der Schrank – szafa
- der Sessel – fotel
- das Regal – regał
- die Lampe
- der Schreibtisch – biurko
Następnie wysłuchajcie poniższego nagrania i starajcie się wychwycić, jakie meble zostały wymienione:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Zimmer-wpr..mp3
Nagranie do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa V:
Klasa 5 – lekcja 29. 05. 2020
Stunde
Thema: Die Haustiere – utrwalenie wiadomości.
1.W zeszycie ćwiczeń odszukaj działu nr 9. Wykonaj ćwiczenia 5 oraz 6.
2.Jakie to zwierzęta? Odszyfruj ich nazwy i zapisz poprawnie:
Klasa 5 – lekcja 27. 05. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia leksykalne z nazwami zwierząt.
- Przyjrzyjcie się obrazkom i zaznaczcie prawidłową odpowiedź:
- Przyjrzyjcie się – widzicie na zdjęciach troje dzieci: Julię, Martina i Katrin. Jakie zwierzę ma każde z nich? Dowiecie się z nagrania. Wysłuchajcie i zapiszcie w zeszycie:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Jakie-zwierze-ma….mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 5 – lekcja 22. 05. 2020
Stunde
Thema: Muttertag – piszemy życzenia dla mamy lub dla kogoś, kogo kochamy.
Zbliża się Dzień Matki. To bardzo ważny dzień, w którym składamy życzenia mamie. Mogą to być też życzenia dla kogoś innego: dla cioci, taty lub osoby, która się nami opiekuje.
Zapiszcie w zeszycie notatkę:
die Mutter – mama
der Tag – dzień
der Muttertag – Dzień Matki
Wykonajcie laurkę dla mamy, lub dla osoby, która się Wami opiekuje.
Poniżej znajdują się życzenia po niemiecku, które można zapisać na laurce:
Alles Beste , Alles Gute – Wszystkiego Najlepszego
Viel GlÜck – Dużo Szczęścia
Klasa 5 – lekcja 20. 05. 2020
Stunde
Thema: Śpiewamy piosenkę o zwierzętach.
1. Wysłuchaj piosenki:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/20.05-piosenka.mp3
Do odtworzenia na tel. komórkowym:
- Słuchając piosenki spoglądaj na tekst:
- Wypisz z tekstu nazwy poznanych zwierząt.
- Sprawdź w słowniku (może być słownik internetowy), co znaczą słowa:
eine Gans
ein Schwein
5. Odszukaj tych wyrazów w tekście piosenki.
Klasa 5 – lekcja 15. 05. 2020
Stunde
Thema: Was ist das? Das ist ein Hamster.
Zapiszcie poniższą notatkę:
Was ist das? – Co to jest?
Das ist – to jest
Das ist ein Haustier – To jest zwierzę domowe.
1. Uzupełnij zdania wg wzoru:
Das ist ein ……………………… (pies)
Das ist ein Hund.
a) Das ist eine …………………..(żółw).
b) Das ist eine …………………..(szczur).
c) Das ist ein …………………….(koń).
d) Das ist ein …………………….(ryba).
2. Odszukaj nazwy zwierząt i wykreśl je. Zostaną pojedyncze litery. Trzeba je wpisać w kratki poniżej. Litery wpisuj od góry, od lewej strony, po kolei.
Klasa 5 – lekcja 13. 05. 2020
Stunde
Thema: Nazwy zwierząt – ćwiczenia.
1. W zeszycie ćwiczeń odszukaj działu nr 9. Wykonaj ćwiczenia 1, 2 oraz 3.
2. Czy rozpoznajesz, co to za zwierzęta? Przyjrzyj się obrazkom i wskaż właściwą odpowiedź:
Klasa 5 – lekcja 08. 05. 2020
Stunde
Thema: Die Haustiere – zwierzęta domowe
Rozpoczynamy dział o zwierzętach domowych. Zapiszcie poniższą notatkę:
das Tier – zwierzę
die Tiere – zwierzęta
das Haus – dom
die Haustiere – zwierzęta domowe
- Przyjrzyjcie się obrazkom i podpisom. Czy rozpoznajecie niektóre słówka? Do zeszytu zapiszcie te słówka, które są nowe dla Was:
a) der Kanarienvogel
b) die SchildkrÖte
c) die Ratte (szczur)
d) die Maus (mysz)
e) der Hund
f) der Hamster (chomik)
g) der Fisch
2. Następnie odsłuchajcie nagrania i spróbujcie powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/06.04Zwierzeta-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 5 – lekcja 06. 05. 2020
Stunde
Thema: W kuchni – utrwalenie wiadomości.
- Spójrz na krzyżówkę. Przeczytaj wpisane wyrazy i obok każdego rysunku wpisz właściwy numer.
- Jakich produktów użyła babcia do pieczenia tortu?
- Zadanie na weekend dla chętnych:)
Jeśli Wasi rodzice i opiekunowie wyrażą zgodę, upieczcie wspólnie coś słodkiego. Następnie do zeszytu wypiszcie produkty, jakich użyliście – niektóre z nich na pewno będziecie potrafili zapisać po niemiecku.
Klasa 5 – lekcja 29. 04. 2020
Stunde
Thema: Mehl und Zucker – ćwiczenia ze słownictwem.
1. Wysłuchaj nagrania i spróbuj „wychwycić”, jakich produktów Klaudia potrzebowała do ciasta:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/29.04.-produkty.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Wstaw brakujące litery i napisz obok polskie znaczenie:
a) __utter
b) M__hl
c) M__rm__lade
d) E__
e) H__n__g
f) __uck__r
3. Zaznacz znakiem X produkty, które można dodać do ciasta. Znakiem Y zaznacz nazwy napojów:
Klasa 5 – lekcja 24. 04. 2020
Stunde
Thema: Nauka piosenki pt. „Backen macht Spaß”.
Dzisiaj nauczymy się piosenki
pt. „Backen macht Spaß”
backen – piec ( na przykład ciasta)
Spaß – radość, przyjemność
Piosenka będzie o tym, że pieczenie sprawia nam radość. Czy lubicie pomagać przy pieczeniu np. ciast?
1. Wysłuchaj piosenki, która znajduje się pod linkami poniżej. Jeśli chcesz, możesz włączyć sobie płytę dołączoną do podręcznika (CD61):
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/24.04.V-piosenka.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać:
„Backen macht Spaß”
Kuchen, Torte, will ich backen,
dazu brauch’ ich viele Sachen,
Backen macht Spaß,
wie toll ist das!
Marmelade, Eier, Butter,
ein Glas Honig, Mehl und Zucker.
Backen macht Spaß,
wie toll ist das!
Alles tu’ ich in die Pfanne,
und zum Schluss ein bisschen Sahne.
Backen macht Spaß,
wie toll ist das!
3. Znajdź w tekście piosenki nazwy produktów, których uczymy się w tym rozdziale.
Klasa 5 – lekcja 22. 04. 2020
Stunde
Thema: Nazwy produktów spożywczych.
1. Zapiszcie temat i poniższą notatkę:
der Honig – miód
das Mehl – mąka
der Kaffee – kawa
das Salz – sól
der Pfeffer – pieprz
das Ei – jajko
der Zucker – cukier
der Vanillezucker – cukier waniliowy
2. Odszukajcie w podręczniku oraz zeszycie ćwiczeń rozdziału nr 8. W zeszycie ćwiczeń wykonajcie ćwiczenie 1 i 2.
Klasa 5 – lekcja 17. 04. 2020
Stunde
Thema: In der Küche – w kuchni.
Guten Tag!
Rozpoczynamy dział, z którego dowiecie się, jak nazywają się niektóre produkty spożywcze.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
die Küche – kuchnia
In der Küche – w kuchni
Przyjrzyjcie się poniższym obrazkom – czy domyślacie się, co znaczą niemieckie podpisy?
Wysłuchajcie nagrania i spróbujcie powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/17.04-VSP-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 5 – lekcja 15. 04. 2020
Stunde
Thema: Im Laden – utrwalenie wiadomości.
1. Poniżej znajdziesz nazwy produktów. Uporządkuj je w kolejności alfabetycznej (pomiń rodzajniki*)
* Czy pamiętasz, co to rodzajnik? To der, die, das
2. Czy wiesz, co to znaczy:
Jak wiesz, Saft oznacza sok:
Napisz, co znaczy:
– Orangensaft-
-Bananensaft-
– Apfelsaft –
Jaki może być jeszcze sok? Napisz swój pomysł po niemiecku, jeśli potrafisz.
3. A teraz zrób swojej mamie, swojemu tacie lub swojej cioci kawę lub herbatę.
Podając kawę powiedz:
Kaffee, bitte!
Podając herbatę powiedz:
Tee, bitte!
Możesz też zrobić
Brot mit Wurst lub Brot mit KÄse
Klasa 5 – lekcja 08. 04. 2020
Stunde
Thema: Ich esse Brot mit Butter – jem chleb z masłem.
Zapisz temat i poniższą notatkę:
mit – z
Brot mit Butter – chleb z masłem
Kaffee mit Milch – kawa z mlekiem
Tee mit Zucker – herbata z cukrem
2. Co kupił Theo w sklepie? Odczytaj i zapisz poprawnie:
3. Co to znaczy:
a) Ich esse Brot mit Marmelade
b) Ich esse Brot mit Wurst
c) Ich trinke*Tee mit Milch – czy pamiętasz jeszcze, co znaczy „Ich trinke”?
* trinken – pić
Klasa 5 – lekcja 03. 04. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia leksykalne z nazwami produktów spożywczych.
1. Wstaw brakujące litery i napisz obok po polsku, co to znaczy:
a) ___asser –
b) ___aft –
c) B___t___er –
d) M___l___c –
e) K___se –
2.
Ich esse gern Marmelade – jem chętnie dżem
Napisz, co znaczy: Ich esse gern Brot – …………………………………..
Ich esse gern Wurst – ………………………………….
3. Wysłuchaj nagrania i spróbuj wychwycić, co zjadł Martin:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/Co-zjadl-Martin.mp3
Nagranie do odtworzenia z tel.komórkowego:
Klasa 5 – lekcja 01. 04. 2020
Stunde
Thema: Im Laden (w sklepie) – nauka piosenki.
1. Wysłuchaj piosenki, która znajduje się pod linkami poniżej. Jeśli chcesz, możesz włączyć sobie płytę dołączoną do podręcznika (CD53):
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Im-Laden-piosenka.mp3
Nagranie do odtworzenia z tel.komórkowego:
2. Posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać (tekst piosenki jest też w podręczniku):
Im Laden
Ich gehe in den Laden
und kaufe Marmelade.
Ich kaufe Brot und Schinken,
Wasser und Saft zum Trinken.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Ich gehe ohne Mutter
und kaufe ein StÜck Butter.
Ich kaufe Lutscher, Kuchen,
Tomaten muss ich suchen.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
Im Laden, im Laden ist alles zu haben.
3. Znajdź w tekście piosenki nazwy produktów spożywczych.
Klasa 5 – lekcja 27. 03. 2020
Stunde
Thema: Ich kaufe Brot und Milch – kupuję chleb i mleko.
Zapisz temat w zeszycie oraz notatkę:
Ich kaufe – kupuję
Ich kaufe Wurst und Butter – kupuję kiełbasę i masło
Ich kaufe Lutscher und Kuchen – kupuję lizaka i ciasto
1. Zajrzyj do poprzedniej lekcji. Połącz odpowiednio.
Der Apfelkuchen ————— masło
Das Wasser ————— mleko
Die Butter —————- ciasto z jabłkami
Die Milch —————– woda
Der Saft —————– kiełbasa
Der KÄse —————– sok
Das Brot —————- ser żółty
Die Wurst ——————- chleb
2. Wysłuchaj nagrania. Spróbuj powtarzać:
Nagranie do odtworzenia z tel.komórkowego.
Nagranie do odtworzenia na komputerze – kliknij poniżej:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Zakupy-powtorz.mp3
Klasa 5 – lekcja 25. 03. 2020
Stunde
Thema: Theo geht einkaufen – Theo idzie na zakupy.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
einkaufen – robić zakupy
- das Brot – chleb
- der K Äse – ser żółty
- der Apfelkuchen – ciasto z jabłkami
- die Butter – masło
- die Marmelade – dżem
- die Wurst – kiełbasa
- die Milch – mleko
- der Tee – herbata
- das Wasser – woda
- der Saft – sok
Następnie odsłuchajcie poniższego nagrania i postarajcie się wychwycić, co znalazło się na liście zakupów:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Lista-zakupow.mp3
Nagranie do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa IV:
Klasa 4 – lekcja 29. 05. 2020
Stunde
Thema: Das ist ein Bleistift – to jest ołówek.
Zapisz temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
ist – jest
sind – są
Das ist ein Bleistift – to jest ołówek.
Das sind Schulsachen – to są przybory szkolne
Wykonaj zadania:
Nie musisz robić tego zadania pisemnie – po prostu przeczytaj i wskaż właściwe rozwiązania.
3. Wiesz już, co znaczy: Das ist ein Bleistift
Czy wiesz, co znaczą te zdania? Zapisz swoje propozycje w zeszycie:
Das ist eine Federtasche
Das ist ein Buch
Das ist ein Heft
Klasa 4 – lekcja 27. 05. 2020
Stunde
Thema: Die Schulsachen – przybory szkolne (wprowadzenie).
Rozpoczynamy nowy dział: jest to dział w podręczniku nr 10, pt. „Schulsachen”.
1. Otwórzcie podręcznik na tym dziale, zobaczycie obrazki przyborów szkolnych.
2. Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
Die Schulsachen – przybory szkolne:
der Bleistift – ołówek
der Kuli – długopis
die Schere – nożyczki
das Buch – książka
die Federtasche – piórnik
das Heft – zeszyt
der Radiergummi – gumka do mazania
das Lineal – linijka
der Spitzer – temperówka
3. Następnie wysłuchajcie nagrania i spróbuj „wychwycić”, jakie przybory szkolne zostały wymienione w tym nagraniu:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/Jakie-przybory.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 4 – lekcja 22. 05. 2020
Stunde
Thema: Muttertag – piszemy życzenia dla mamy lub dla kogoś, kogo kochamy.
Zbliża się Dzień Matki. To bardzo ważny dzień, w którym składamy życzenia mamie. Mogą to być też życzenia dla kogoś innego: dla cioci, taty lub osoby, która się nami opiekuje.
Zapiszcie w zeszycie notatkę:
die Mutter – mama
der Tag – dzień
der Muttertag – Dzień Matki
Wykonajcie laurkę dla mamy, lub dla osoby, która się Wami opiekuje.
Poniżej znajdują się życzenia po niemiecku, które można zapisać na laurce:
Alles Beste , Alles Gute – Wszystkiego Najlepszego
Viel GlÜck – Dużo Szczęścia
Klasa 4 – lekcja 20. 05. 2020
Stunde
Thema: Meine Familie – utrwalenie wiadomości.
1. Przyjrzyjcie się uważnie. Podane wyrazy napisane są „od końca”. Spróbujcie poprawnie je zapisać.
Pierwszy wyraz to: mein Vater
2. Znajdźcie i wykreślcie znane Wam nazwy członków rodziny. W ćwiczeniu podano także wyrazy, których jeszcze nie poznaliście:
die Cousine – kuzynka
der Sohn – syn
die Tochter – córka
Klasa 4 – lekcja 15. 05. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia z nazwami członków rodziny.
1. Przeczytajcie uważnie słówka i połączcie odpowiednio:
2. Spróbujcie odnaleźć w wężu literowym nazwy członków rodziny:
Klasa 4 – lekcja 13. 05. 2020
Stunde
Thema: Co lubi mama?
Zapiszcie poniższą notatkę:
mag – lubi
die Mutter – mama
Was mag die Mutter? – Co lubi mama?
1. Wykonajcie poniższe ćwiczenie. Nie trzeba go koniecznie drukować – rozwiązania można zapisać w zeszycie.
Uważnie przeczytajcie polecenie:
Klasa 4 – lekcja 08. 05. 2020
Stunde
Thema: Meine Familie – wprowadzenie.
Zapiszcie notatkę:
meine – moja
die Familie – rodzina
meine Familie – moja rodzina
- Przyjrzyjcie się ilustracjom i podpisom. Czy wiecie już, jak się mówi po niemiecku „babcia” i „dziadek” ?
2. Wysłuchajcie nagrania. Spróbujcie powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/05/08.05.wysluchaj-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
3. Następnie zapiszcie poniższą notatkę:
mein Vater – mój tata
meine Mutter – moja mama
meine Schwester – moja siostra
mein Bruder – mój brat
meine Oma – moja babcia
mein Opa – mój dziadek
meine Tante – moja ciocia
mein Onkel – mój wujek
ich – ja
Klasa 4 – lekcja 06. 05. 2020
Stunde
Thema: Mein Haus – utrwalenie wiadomości.
Zajrzyjcie do notatek z poprzednich lekcji – dziś jest powtórzenie z całego działu.
1. Połącz odpowiednio:
Schlafe ……………………… ja
singe ………………………. tu
ich ……………………………. dom
hier …………………………. mieszkam
Haus ………………………. śpię
wohne ………………………… śpiewam
- Wstaw brakujące wyrazy:
Wzór: Ich ……………. hier (maluję)
Ich male hier.
- a) Ich ……………….. hier (mieszkam).
- b) Ich ……………….. hier (tańczę).
- c) Ich spiele ……… mit dem Computer (tu).
- d) Das ist mein ……………… (dom).
- Co to znaczy?
Was machst du? – ………………………..
Klasa 4 – lekcja 29. 04. 2020
Stunde
Thema: Nauka piosenki pt. „Was machst du?”.
Zapiszcie w zeszycie poniższą notatkę:
machen – robić
was – co
du – ty
Was machst du? – Co robisz?
1. Wysłuchajcie piosenki, która znajduje się pod linkami poniżej:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/29.04-piosenka.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Posłuchajcie też tekstu piosenki. Tekst jest wypowiadany powoli:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/29.04-tekst.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
3. Posłuchajcie piosenki jeszcze kilka razy i spoglądajcie przy tym na tekst. Nauczycie się w ten sposób troszkę lepiej czytać:
Zu Hause mache ich viel.
Ich male, tanze, spiele Klavier.
Und du, und du, was machst du?
Ich esse, trinke, schlafe.
Ich spiele mit meiner Giraffe.
Und du, und du, was machst du?
Mein Zimmer ist groß und bunt.
Hier wohnen ich und mein lieber Hund.
Und du, und du, was machst du?
4. Wskażcie w tekście piosenki fragment, który po niemiecku oznacza
„Co robisz?”
Klasa 4 – lekcja 24. 04. 2020
Stunde
Thema: Ich singe und tanze hier – ćwiczenia.
1. Wysłuchaj nagrania i spróbuj „wychwycić”, co robi chłopiec?
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/24.04.-IV-co-robi-chlopiec.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
2. Spróbuj odszyfrować ukryte wyrazy:
np. 5 = K
3. Wstaw brakujące wyrazy:
Wzór: Ich ……………. hier (maluję)
Ich male hier.
a) Ich ……………….. hier (tańczę).
b) Ich ……………….. hier (śpię).
c) Ich spiele ……… mit dem Computer (tu).
Klasa 4 – lekcja 22. 04. 2020
Stunde
Thema: Co robię w domu?
Na poprzedniej lekcji rozpoczęliśmy dział, który mówi o tym, co można robić w domu.
Zapiszcie do zeszytu poniższe zdania:
1. Ich male hier – maluję tu
2. Ich schlafe hier – śpię tu
3. Ich singe hier – śpiewam tu
4. Ich tanze hier – tańczę tu
5. Ich sehe hier fern – oglądam tu telewizję
6. Ich spiele hier mit dem Computer – gram tu na komputerze
Następnie odszukajcie w zeszycie ćwiczeń dział pt. „Mein Haus”. Wykonajcie zadania nr 2 i 3. Korzystajcie przy tym z notatek w zeszycie lub z podręcznika.
Klasa 4 – lekcja 17. 04. 2020
Stunde
Thema: Mein Haus – mój dom.
Guten Tag!
Zapiszcie temat w zeszycie i poniższą notatkę:
Mein Haus – mój dom
Das ist mein Haus – to jest mój dom.
Ich wohne – mieszkam
hier – tu
Ich wohne hier – mieszkam tu.
Przyjrzyjcie się obrazkom. Czy domyślacie się, co znaczą niemieckie podpisy?
- Ich male hier
2. Ich schlafe hier
3. Ich tanze hier
4. Ich singe hier
5. Ich spiele hier mit dem Computer
6. Ich sehe hier fern
Wysłuchajcie nagrania, spróbujcie powtarzać:
Do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/04/17.04.Mein-Haus-powtorz.mp3
Do odtworzenia z tel. komórkowego:
Klasa 4 – lekcja 15. 04. 2020
Stunde
Thema: Ich trinke gern Kaffee – utrwalenie wiadomości.
1. Poniżej, wśród produktów, znajdziesz nazwy napojów. Uporządkuj je w kolejności alfabetycznej.
2. Czy wiesz, co to znaczy?
Jak wiesz, Apfelsaft oznacza sok jabłkowy.
Napisz, co znaczy:
– Orangensaft-
-Bananensaft-
– Pflaumensaft –
Jaki może być jeszcze sok? Napisz swój pomysł po niemiecku (zajrzyj wcześniej do nazw owoców w zeszycie lub w podręczniku).
3. A teraz zrób swojej mamie lub swojemu tacie kawę lub herbatę.
Podając kawę powiedz:
Kaffee, bitte!
Podając herbatę powiedz:
Tee, bitte!
Klasa 4 – lekcja 08. 04. 2020
Stunde
Thema: Napoje – czytanie ze zrozumieniem.
1. Przeczytaj. Podkreśl lub wskaż nazwy napojów. Czy rozpoznajesz ten tekst?
2. Na rozbitych naczyniach widzisz fragmenty wyrazów. To nazwy napojów. Poskładaj je w całość i zapisz (nie trzeba nic wycinać – po prostu spróbuj odnaleźć fragmenty wyrazów i dopasuj je do siebie):
Klasa 4 – lekcja 03. 04. 2020
Stunde
Thema: Ćwiczenia leksykalne z nazwami napojów.
1. Wstaw brakujące litery i napisz obok po polsku, co to znaczy:
a) ____ ineral___asser –
b) A___fel___aft –
c) ___af___ee –
d) M___l___c –
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 7 z rozdziału nr 7 (krzyżówka).
3.
Ich trinke gern Kakao – piję chętnie kakao.
Napisz, co znaczy: Ich trinke gern Tee – …………………………………..
Klasa 4 – lekcja 01. 04. 2020
Stunde
Thema: Ich habe Durst – nauka piosenki.
1. Wysłuchaj piosenki, która znajduje się pod linkami poniżej. Jeśli chcesz, możesz włączyć sobie płytę dołączoną do podręcznika (CD49):
Odtwarzanie na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Ich-habe-Durst.mp3
Odtwarzanie z tel. komórkowego:
2. Posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy i spoglądaj przy tym na tekst. Nauczysz się w ten sposób trochę lepiej czytać:
Ich trinke Tee,
aber keinen Kaffee.
Ich esse Brot mit Wurst.
Ich habe Durst, ich habe Durst.
Ich trinke viel Saft
und habe viel Kraft.
Ich esse Brot mit Wurst.
Ich habe Durst, ich habe Durst.
Ich trinke Kakao und Milch,
Cola und Limo mag ich nicht.
Ich esse Brot mit Wurst.
Ich habe Durst, ich habe Durst.
3. Zajrzyj do poprzednich lekcji. Odszukaj zdania „Ich habe Durst” .
Co ono oznacza?
Klasa 4 – lekcja 27. 03. 2020
Stunde
Thema: Was trinkst du gern?
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatkę:
Was trinkst du gern? Co pijesz chętnie?
Ich trinke gern Apfelsaft. Piję chętnie sok jabłkowy.
1. Połącz (jeśli nie masz w zeszycie zapisanych nazw napojów, zajrzyj do podręcznika – rozdział 7):
Kaffee herbata
Mineralwasser mleko
Tee kawa
Milch woda mineralna
Apfelsaft lemoniada
Limo sok jabłkowy
2. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 4 i 5 z rozdziału nr 7.
3. Jakie napoje lubi Theo? Wysłuchaj i napisz.
Odtwarzanie na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Co-lubi-Theo.mp3
Odtwarzanie z tel. komórkowego:
Klasa 4 – lekcja 25. 03. 2020
Thema: Ich trinke gern Wasser – piję chętnie wodę.
Zapiszcie temat w zeszycie oraz poniższą notatke:
Ich habe Durst – chce mi się pić.
Ich trinke Mineralwasser – piję wodę mineralną.
Następnie wysłuchaj poniższego nagrania, spróbuj powtarzać:
Nagranie do odtworzenia na komputerze:
https://www.zss1.strefa.pl/wpress/wp-content/uploads/2020/03/Napoje-powtórz.mp3
Nagranie do odtworzenia z tel. komórkowego:
W zeszycie ćwiczeń, który macie w domu, odszukajcie dział nr 7 (Das trinke ich gern). Następnie zróbcie dwa pierwsze zadania (1 i 2).