Wszelkich informacji i pomocy dot. zdalnych lekcji udziela
nauczyciel informatyki, Sławomira Dalecka,
pod adresem: daleckas@zss1.strefa.pl
WESOŁYCH I BEZPIECZNYCH WAKACJI
Do zobaczenia w szkole we wrześniu!!!
Lekcja w dniu 24.06.2020
Temat: Bezpieczne wakacje z WOPR.
Klasa 7a i 8a SP
Już niedługo wakacje.
Wybierasz się nad morze lub jezioro?
Warto, byś odpowiednio przygotował się do relaksu i zadbał o bezpieczny wypoczynek nad wodą.
W pliku poniżej kilka dobrych rad.
Otwórz i przeczytaj.
Poniżej znajduje się film z prezentacją eksperta WOPR:
https://www.youtube.com/watch?v=c3yPXWZadwQ&t=180s
Lekcja w dniu 23.06.2020
Temat: Bezpieczne wakacje.
Klasa 4a i 5a SP
Już niedługo wakacje.
Wybierasz się nad morze lub jezioro?
Warto, byś odpowiednio przygotował się do relaksu i zadbał o bezpieczny wypoczynek nad wodą.
W pliku poniżej kilka dobrych rad.
Otwórz i przeczytaj.
Zobacz film, który podpowiada, jak bezpiecznie zachować się nie tylko nad wodą:
https://www.youtube.com/watch?v=K-6T693WQKY
Lekcja w dniu 22.06.2020
Temat: Bezpieczeństwo nad wodą.
Klasa 6a SP
Dużymi krokami zbliżają się wakacje.
W pliku poniżej zamieszczone są rady, które pomogą Wam bezpiecznie spędzać wakacyjne chwile nad wodą.
Do zobaczenia we wrześniu!!!
Lekcja w dniu 10.06.2020
Temat: Zasady netykiety – kultura komunikacji.
Klasa 7a i 8a SP
Netykieta – zbiór zasad dotyczących dobrego zachowania w Internecie.
Netykieta, podobnie jak zwykłe zasady przyzwoitego zachowania, nie jest dokładnie ustalona, nikt też nie zajmuje się systematycznym karaniem osób jej nieprzestrzegających, jednak uparte łamanie zasad netykiety może się wiązać z różnymi przykrymi konsekwencjami, na przykład zgłoszeniem nadużycia do działu abuse i odcięciem „niegrzecznego” osobnika od określonej usługi internetowej przez jej administratora.
Zasady netykiety wynikają wprost z ogólnych zasad przyzwoitości lub są odzwierciedleniem ograniczeń technicznych wynikających z natury danej usługi Internetu. Jej celem są pozytywne relacje użytkowników w Internecie.
Na dzisiejszej lekcji zapoznaj się z informacjami zawartymi
w krótkiej prezentacji multimedialnej umieszczonej w linku poniżej
i staraj się do nich stosować:
https://slideplayer.pl/slide/407604/
Lekcja w dniu 9.06.2020
Temat: Zaszyfrowana krzyżówka.
Klasa 4a i 5a SP
Pobierz plik, który znajduje się poniżej i go wydrukuj.
Rozwiąż zadanie znajdujące się na tej karcie.
Rozwiązanie prześlij na mojego maila.
Lekcja w dniu 8.06.2020
Temat: Zaszyfrowana krzyżówka.
Klasa 6a SP
Pobierz plik, który znajduje się poniżej i go wydrukuj.
Rozwiąż zadanie znajdujące się na tej karcie.
Rozwiązanie prześlij na mojego maila.
Lekcja w dniu 3.06.2020
Temat: Wstawianie symboli do tekstu.
Klasa 7a i 8a SP
Treść lekcji znajduje się w pliku poniżej.
Otwórz go, przeczytaj wskazówki i wykonaj zadanie tam zawarte.
Miłej zabawy podczas pracy
Lekcja w dniu 2.06.2020
Temat: Dzieci świata.
Klasa 4a i 5a SP
„Dzieci Świata” to cykl reportaży, który zbierze Was do skrajnie różnych światów siedmioletnich istot. Odwiedzimy birmański klasztor dla mnichów w Birmie, masajską wioskę w Kenii, sierociniec w slamsach Nairobi, świątynie Baganu i sierociniec dla mniszek w Nyaung Shwe. Pojedziemy też do Nepalu, odwiedzimy Mustang i Mongolię.
Wszystko po ty, by oczami dziecka zobaczyć tamtejszą rzeczywistość.
Jak wygląda jeden dzień z życia dziecka z różnych zakątków świata?
Zobaczcie dzisiaj pierwszy odcinek tego cyklu pt. „Jane – mała Masajka”.
Film znajduje się w linku poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=L8wC6dvGTD0
Lekcja w dniu 1.06.2020
Temat: Dzień Dziecka – życie w różnych krajach.
Klasa 6a SP
Dzisiaj zobacz jak żyją dzieci w różnych krajach na świecie.
Obejrzyj film zamieszczony poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8
Jeżeli Cię zaciekawił ten film, możesz oglądać inne obrazy z tego cyklu, które przedstawiają życie jednego dziecka w swoim najbliższym środowisku.
Lekcja w dniu 27.05.2020
Temat: Zmiana koloru komórek w tabeli.
Klasa 7a i 8a SP
Dzisiaj będziemy pracować na tabeli, którą utworzyliście na poprzedniej lekcji.
Otwórz plik z tą tabelą i wykonaj zadanie zgodnie z poniższymi punktami:
1. Zaznacz komórki, w których chcesz dodać lub zmienić kolor wypełnienia.
2. Na karcie Projekt tabeli kliknij strzałkę obok pozycji Cieniowanie.
3. Kliknij kolor, który ma być przed Kolorami motywu lub Kolory standardowe, lub kliknij pozycję Więcej kolorów wypełnienia.
4. Pokoloruj każdy wiersz tabeli na inny kolor.
5. Zapisz zmiany w dokumencie i wyślij plik na mojego maila.
Lekcja w dniu 26.05.2020
Temat: Dzień Matki – składamy życzenia.
Klasa 4a i 5a SP
Dzisiaj jest święto wszystkich mam.
Z tej okazji składamy im najserdeczniejsze życzenia.
Waszym zadaniem, podczas dzisiejszej lekcji, jest przygotowanie ozdobnej kartki z życzeniami.
Ważnym elementem tej kartki ma być ruchomy obrazek przedstawiający kwiaty.
Można go znaleźć w Internecie pod nazwą ANIMOWANE KWIATY GIF
Oto przykład takiego obrazu
Wyślij na mojego maila 2 pliki:
1. obraz ruchomego GIF’a,
2. kartkę z życzeniami z wykorzystaniem tego obrazu.
Miłej pracy
Lekcja w dniu 25.05.2020
Temat: Moja tytułowa strona prezentacji multimedialnej.
Klasa 6a SP
Treść lekcji znajduje się w pliku poniżej.
Otwórz go, przeczytaj wskazówki i wykonaj zadanie tam zawarte.
Zobacz więcej na YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=7z5dAEjI8E0
Lekcja w dniu 20.05.2020
Temat: Wstawianie tabel do tekstu.
Klasa 7a i 8a SP
Treść lekcji znajduje się w pliku poniżej.
Otwórz go, przeczytaj wskazówki i wykonaj zadanie tam zawarte.
Jeśli masz problem z wykonaniem zadania,
skorzystaj ze wskazówek i filmu poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=2lmXOxJand4
Zadanie:
Wykonaj tabelę ze swoim rozkładem dnia.
Zapisz ją pod nazwą „Mój plan dnia”.
Wyślij na mojego maila lub zrób zdjęcie.
Lekcja w dniu 19.05.2020
Temat: Połącz kropki – zabawa w komputerze.
Klasa 4 i 5 SP
Dzisiaj trochę relaksu przy komputerze.
Pobierz plik zawarty poniżej i połącz kropki od 1 do 10.
Wyślij plik z rozwiązanym zadaniem lub napisz nazwę zwierzątka, które zobaczyłeś na wykonanym obrazku.
Lekcja w dniu 18.05.2020
Temat: Prezentacja multimedialna – etapy przygotowania prezentacji.
Klasa 6 SP
Lekcja znajduje się w pliku poniżej.
Ciekawostka
Czy wiesz, że zmysłem mającym największy udział w odbieraniu informacji z otoczenia jest wzrok?
Za jego pomocą dociera do nas aż 87% informacji.
Na kolejnych miejscach są:
słuch – 7%,
węch – 3,5%,
dotyk – 1,5%,
smak – 1%
Zadanie:
Zastanów się, na jaki temat chciałabyś/ chciałbyś przygotować prezentację multimedialną.
Wybierz temat prezentacji i napisz do mnie w wiadomości mailowej.
Lekcja w dniu 13.05.2020
Temat: Wstawianie grafiki do dokumentu tekstowego.
Klasa 7a i 8a SP
Tekst urozmaicony ilustracjami zyskuje znacznie na czytelności i atrakcyjności. Za pomocą grafiki czy zdjęć łatwiej wyjaśnić niektóre skomplikowane zagadnienia. Warunkiem jest jednak odpowiednie sformatowanie tekstu i obrazów tak by ich połączenie wyglądało profesjonalnie.
W tekście możemy umieszczać:
1. zdjęcia,
2. clipart’y
3. własne rysunki
4. inne obrazy
Zadanie do wykonania:
1. Utwórz Dokument programu Microsoft Word i nadaj mu nazwę ZWIERZĘTA.
2. Napisz nazwę ulubionego zwierzęcia i wklej jego fotografię pobraną z Internetu.
3. Poniżej napisz nazwę przysmaku, który lubi wybrane przez Ciebie zwierzę, poszukaj w Internecie jego clipart i wklej.
4. Zapisz zadanie na dysku swojego komputera.
5. Wyślij na mojego maila.
Dla przykładu przedstawiam Wam moją pracę.
To zwierzątko jest już zajęte!!!
Lekcja w dniu 11.05.2020
Temat: Urządzenia zewnętrzne i cyfrowe urządzenia techniki użytkowej.
Klasy 4a i 5a SP
Do komputera można podłączać różne urządzenia zewnętrzne.
Należą do nich:
Projektor multimedialny Kamera internetowa
Poniżej znajdują się opisy tych urządzeń
Do urządzeń współpracujących z komputerem można zaliczyć
cyfrowe urządzenia techniki użytkowej.
Aparat cyfrowy Kamera cyfrowa
Poniżej opisy tych urządzeń.
Zadanie do wykonania:
1. Przypomnij sobie naszą szkołę.
2. Pomyśl, czy znajdują się w niej przedstawione na dzisiejszej lekcji urządzenia.
3. Napisz które urządzenia widziałeś w szkole i w którym miejscu.
Odpowiedź możesz przesłać mailem, zrobić zdjęcie lub napisać na kartce i zachować do spotkania w szkole.
Miłej pracy!!!
Lekcja w dniu 11.05.2020
Temat: QUIZ na temat wirusów komputerowych
Klasa 6a SP
Rozwiąż poniższy quiz dotyczący wirusów komputerowych zaznaczając prawidłową odpowiedź. Odpowiedzi na niektóre pytania pewnie będziesz znać z zajęć w szkole, na inne musisz poszukać prawidłowego rozwiązania stosując dostępne źródła wiedzy, np. książki, encyklopedie, podręcznik do informatyki lub Internet.
Wybierz właściwą odpowiedź – tylko jedna jest poprawna.
Oto QUIZ:
1. Co to jest wirus komputerowy:
a) gra komputerowa
b) program antywirusowy
c) program, który samoczynnie powiela się i przenosi z jednego komputera na drugi
2. Jak przenoszone są wirusy:
a) tylko poprzez dyskietki
b) poprzez dyskietki, dyski optyczne oraz sieć
c) wcale się nie przenoszą
3. Np. Mks_vir, Avast, Kaspersky, Panda to:
a) program antywirusowy
b) wirus
c) program do pisania tekstów
4. Wirus rozprzestrzeniający się bardzo szybko to:
a) wirus, które nie używa Internetu do przenoszenia się
b) wirus, który używa Internetu do przenoszenia się, sam rozsyła swoje kopie
c) wirus, który nie działa aktywnie
5. Używając programu antywirusowego należy:
a) posiadać wiedzę na temat wirusów komputerowych
b) posiadać częściową wiedzę na temat wirusów
c) nie trzeba posiadać żadnej wiedzy o wirusach
6. Czy należy odbierać pocztę niewiadomego pochodzenia:
a) tak, bez oporów
b) kategorycznie nie
c) czasami można
7. Instalacja pirackiego oprogramowania jest:
a) zabroniona i niebezpieczna
b) dozwolona, lecz niebezpieczna
c) dozwolona i bezpieczna
8. Program antywirusowy:
a) ściąga wirusy do komputera
b) blokuje przychodzące wirusy
c) nie robi nic
9. Jakie mogą być konsekwencje działania wirusa:
a) żadne
b) polepszenie działania komputera
c) uszkodzenie bądź zniszczenie danych i unieruchomienie komputera
10. Czy należy i jak często (jeśli tak) aktualizować bazę wirusów w programach antywirusowych:
a) nie należy
b) należy, raz w roku
c) należy, jak najczęściej
Rozwiązania wyślij na mojego maila.
Lekcja w dniu 6.05.2020
Temat: Wstawianie obiektu WordArt w dokumencie tekstowym.
KLASA 7a i 8a SP
Obiekty WordArt to szybki sposób na wyróżnienie tekstu za pomocą efektów specjalnych.
Jako obiekt WordArt możesz wprowadzić całe zdania, a nawet akapity.
1. Otwórz Dokument programu Microsoft Word i nadaj mu nazwę dzisiejszej daty.
2. Kliknij pozycję Wstawianie > WordArt, a następnie wybierz odpowiedni styl WordArt.
W galerii WordArt litera A odnosi się do różnych projektów, które są stosowane do wpisywanego tekstu.
3. Zostanie wyświetlony tekst zastępczy „Tutaj wpisz tekst” z zaznaczonym tekstem.
4. Wprowadź własny tekst, aby zamienić tekst zastępczy, np.:
Zadanie do wykonania:
1. Napisz w otwartym dokumencie 5 różnych nazw wiosennych kwiatów.
2. Wyrazy mają być napisane za pomocą Word Art.
3. Każdy obiekt musi być zapisany w innym stylu.
4. Zapisz swoją pracę i wyślij na mojego maila.
Powodzenia!!!
Lekcja w dniu 5.05.2020
Temat: Rysujemy robota z figur geometrycznych.
Klasa 4a i 5a SP
W programie Paint możemy rysować dowolne kształty, których kontury mogą mieć różną grubość i kolor. Można również zmieniać kolor ich wypełnienia.
Waszym zadaniem jest narysować w Paint takiego oto robota:
Instrukcja wykonania zadania:
1. Otwórz kartę w aplikacji Paint.
2. Z paska narzędzi Paint wybierz z okna KSZTAŁT figurę:
owal, prostokąt, trójkąt.
3. Za pomocą tych 3 figur geometrycznych narysuj robota.
4. Pokoloruj każdy element robota używając farbki.
5. Zapisz pracę i wyślij na mojego maila.
Trzymam kciuki!!!
Lekcja w dniu 4.05.2020
Temat: Święto 3-go Maja
Klasa 6a SP
Poniżej zamieszczoną kartę pobierz na swój dysk komputera.
Wykonaj zadania:
1.dokończ zdania tak, by były prawdziwe,
2.połącz wybrany element z mapą Polski za pomocą strzałki,
3.zapisz dokonane zmiany,
3.wyślij wykonane zadanie na mojego maila.
W linku poniżej znajdziesz podpowiedź, jak wykonać to zadanie.
Życzę miłej zabawy podczas wykonywania tego zadania.
Uwaga, uwaga!!!
Informacja dla uczniów klas 4aSP, 5aSP, 7aSP, 8aSP
W związku z brakiem dostępu do podanego linku do zadania z ostatniej lekcji, proponuję inne zadanie.
Poniżej zamieszczoną kartę pobierz na swój dysk komputera.
Wykonaj zadania:
1.dokończ zdania tak, by były prawdziwe,
2.połącz wybrany element z mapą Polski za pomocą strzałki,
3.zapisz dokonane zmiany,
3.wyślij wykonane zadanie.
A teraz krótka podpowiedź, jak wykonać to zadanie:
1.W pobranym dokumencie „Polska nasza Ojczyzna” na pasku zadań, kliknij w zakładkę WSTAWIANIE.
2.Teraz kliknij w zakładkę KSZTAŁTY.
3.Z bloku LINIE wybierz STRZAŁKĘ i przeciągnij na planszy z wybranego przez siebie miejsca do mapy Polski.
Grot strzałki ma się znaleźć wewnątrz mapy.
Ważne!!!
Te czynności należy powtarzać za każdym razem.
Użycie kształtu (w tym przypadku strzałki) możliwe jest tylko raz.
Życzę miłej zabawy podczas wykonywania tego zadania.
Lekcja w dniu 29.04.2020
Temat: Święto 3-go Maja -rozsypanka wyrazowa on-line.
KLASA 7a i 8a SP
W związku ze zbliżającym się Świętem Konstytucji 3 Maja mam dla Was przygotowaną zabawę dydaktyczną.
W linku poniżej znajdziecie rozsypankę wyrazową o tematyce związanej z XVIII wiekiem w Polsce, kiedy to właśnie dokonano zasadniczej przemiany przestarzałego ustroju politycznego Rzeczpospolitej.
Waszym zadaniem jest:
1. otworzyć poniżej załączony link
i poprawnie ułożyć 10 zdań, które znajdują się w zadaniu online,
2. zapisać te zdania,
3. rozwiązanie (10 zdań) przesłać na mojego maila.
https://www.superkid.pl/rozsypanka-wyrazowa-p4-wiek-xviii-w-polsce
Życzę Wam powodzenia.
Lekcja w dniu 28.04.2020
Temat: Rozsypanka wyrazowa on-line.
KLASA 4a i 5a SP
Dzisiaj mam dla Was zadanie związane ze zbliżającym się Świętem Konstytucji 3 Maja.
W linku poniżej znajdziecie rozsypankę wyrazową o tematyce związanej z XVIII wiekiem w Polsce, kiedy to właśnie dokonano zasadniczej przemiany przestarzałego ustroju politycznego Rzeczpospolitej.
Waszym zadaniem jest:
1. otworzyć poniżej załączony link
i poprawnie ułożyć 10 zdań, które znajdują się w zadaniu online,
2. zapisać te zdania,
3. rozwiązanie (10 zdań) przesłać na mojego maila.
https://www.superkid.pl/rozsypanka-wyrazowa-p4-wiek-xviii-w-polsce
Życzę Wam powodzenia.
Lekcja w dniu 27.04.2020
Temat: Światowy Dzień Ziemi.
KLASA 6a SP
W ubiegłym tygodniu, 22 kwietnia, na świecie obchodzony był Światowy Dzień Ziemi.
Plany z porządkowaniem naszej planety w tym roku pokrzyżował nam koronawirus, który zatrzymał nas w domach.
Dzisiaj proszę obejrzyj film edukacyjny, z którego możemy dowiedzieć się bardzo ciekawych informacji.
https://www.youtube.com/watch?v=TIfqIuESi8g
Twoim zadaniem domowym jest zastosowanie rad i wskazówek zawartych w tym filmie na co dzień.
Lekcja w dniu 22.04.2020
Temat: Co to jest prezentacja multimedialna.
KLASA 7a i 8a SP
Prezentacja multimedialna
to forma wypowiedzi publicznej lub społecznej z wykorzystaniem projektora multimedialnego, wykład (najczęściej publiczny), którego treść jest ilustrowana opracowanymi komputerowo elementami multimedialnymi, takimi jak: rysunki, zdjęcia, a także dźwięki i obrazy (animacje, filmy).
Waszym zadaniem podczas dzisiejszej lekcji jest uważne oglądnięcie filmu zamieszczonego poniżej. Zawarte są w nim treści, które będą nam przydatne podczas kolejnych naszych lekcji.
Usiądźcie wygodnie i oglądajcie w skupieniu:
https://www.youtube.com/watch?v=fgfViofnLyg
Lekcja w dniu 21.04.2020
Temat: Formatujemy tekst.
KLASA 4a i 5a SP
Co to jest formatowanie tekstu?
Formatowanie tekstu to przekształcanie (zmiana) wyglądu dokumentu tekstowego w programie – najczęściej w edytorze tekstu.
Do formatowania tekstu najczęściej należy: zmiana wielkości czy kroju czcionki, modyfikacja kolorów, wyrównywanie tekstu itd.
Proszę utworzyć w swoim komputerze nowy Dokument programu Microsoft Word i nadać mu nazwę WIERSZ.
Następnie proszę przepisać tekst wiersza Józefa Ratajczaka „Dwa słońca”.
Tekst tego wiersza znajdziecie w w podręczniku do j. polskiego lub w odnośniku poniżej.
Zadanie do wykonania.
Każdy z elementów wiersza sformatować (zmienić) według określonych poniżej atrybutów (cech wyglądu):
1. autor: czcionka – Arial Black, rozmiar czcionki – 22, kursywa, wyrównaj do lewej, kolor czcionki – niebieski;
2. tytuł: czcionka – Garamond, rozmiar czcionki – 28, pogrubiony, wyśrodkowany, kolor czcionki – brązowy;
3. pierwsze zdanie: czcionka – Tahoma, rozmiar czcionki – 10, podkreślenie, wyrównaj do prawej, kolor czcionki – czarny;
4. drugie zdanie: czcionka – Verdana, rozmiar czcionki – 14, przekreślenie, wyśrodkowany, kolor czcionki – czerwony;
5. trzecie zdanie: czcionka – Times New Roman, rozmiar czcionki – 8, pogrubiony, wyrównaj do prawej, kolor czcionki – zielony;
6. czwarte zdanie: czcionka – Monotyp Corsiva, rozmiar czcionki – 20, wyrównaj do lewej, kolor czcionki – fioletowy.
Ważne:
Wszystkie niezbędne miejsca, z których trzeba skorzystać, by wykonać to zadanie poprawnie, znajdują się na pasku narzędzi do formatowania:
Wykonane zadanie proszę przesłać na mojego maila.
Lekcja w dniu 20.04.2020
Temat: Sposoby prezentowania informacji.
KLASA 6a SP
Aby przedstawić jakieś wydarzenie w ciekawy sposób, warto posłużyć się rekwizytami. Można wykorzystać np. szkolną tablicę, plansze lub różnego rodzaju modele.
Rozwój techniki spowodował, że obok wymienionych tradycyjnych środków możemy także skorzystać z urządzeń ułatwiających przygotowanie prezentacji.
W przeszłości bardzo popularne były: rzutniki folii i rzutniki przezroczy.
Rzutnik przeźroczy Rzutnik pisma
Pojawienie się komputerów i odpowiedniego oprogramowania pozwoliło na tworzenie prezentacji multimedialnych.
Do pokazywania tych prezentacji, oprócz monitora i komputera, można wykorzystać projektor multimedialny lub tablice interaktywne.
Rzutnik multimedialny Tablica interaktywna
Zadanie do wykonania:
Z dostępnych Ci źródeł informacji opisz jedno z wybranych urządzeń wymienionych w tym temacie.
Swoją pracę zilustruj obrazem tego urządzenia.
Pracę prześlij na mojego maila.
Dla ciekawych:
Poniżej zamieszczony jest krótki film opowiadający o nowoczesnych, profesjonalnych technikach prezentowania informacji:
https://www.youtube.com/watch?v=LgEWY6u-fic
Lekcja w dniu 15.04.2020
Temat: Listy wypunktowane i numerowane.
KLASA 7a SP i 8a SP
Na początku dzisiejszych zajęć proszę, oglądnij poniższy film:
https://www.youtube.com/watch?v=0fLoDo1CAxY
Teraz na swoim komputerze utwórz nowy Dokument programu Microsoft Word i nadaj mu nazwę NUMEROWANIE.
Wymień 7 kontynentów znajdujących się na Ziemi i zapisz je jeden pod drugim, używając ENTER.
Zaznacz napisane wyrazy i wstaw numerowanie automatyczne.
Przykład poniżej:
- AAAAAAAAAAAAAA
- BBBBBBBBBBBBBBB
- CCCCCCCCCCCCCCC
- DDDDDDDDDDDDD
- EEEEEEEEEEEEEEEEE
- FFFFFFFFFFFFFFFFFF
- GGGGGGGGGGGGG
Następnie do każdego kontynentu wpisz po 3 państwa znajdujące się na nim. Użyj do tego listy punktowanej.
Skorzystaj z przykładów poniżej:
Wykonane zadanie proszę prześlij na mój adres e-mail.
Lekcja w dniu 8.04.2020
Temat: Rozsypane świąteczne życzenia.
KLASA 7a SP i 8a SP
W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkiej Nocy,
aby dochować tradycji, składamy sobie życzenia.
W pliku zamieszczonym poniżej znajdziecie 10 etykiet ze słowami życzeń, które trochę się pomieszały.
Proszę ułóż poprawnie wszystkie wyrazy tak, by powstał sensowny tekst życzeń świątecznych.
Stwórz z nich kartkę świąteczną.
Ozdób gotowymi ilustracjami lub zdjęciami z Internetu. Wybierz te, które Ci się najbardziej podobają.
Kartkę z poprawnie ułożonymi życzeniami świątecznymi oraz ilustracją prześlij na adres:
daleckas@zss1.strefa.pl
Lekcja w dniu 7.04.2020
Temat: Rysujemy świąteczną pisankę w Paint.
KLASA 4a SP
W aplikacji Paint narysuj świąteczną pisankę.
Wykorzystaj poznane narzędzia.
Zastosuj także różne kolory.
A oto mała podpowiedź:
Efekty swojej pracy wyślij na adres:
Lekcja w dniu 7.04.2020
Temat: Rysujemy świąteczną pisankę w Paint i wstawiamy podpis.
KLASA 5a SP
W aplikacji Paint narysuj świąteczną pisankę.
Wykorzystaj poznane narzędzia.
Zastosuj także różne kolory.
Dodaj napis PISANKA.
Jeśli nie potrafisz dodać napisu, instrukcję znajdziesz poniżej:
w aplikacji Paint, z boku lub u góry, znajdują się różne narzędzia……kliknij A i zaznacz obszar na którym chcesz pisać….
Wpisz wyraz PISANKA.
Poniżej przykład:
A oto mała podpowiedź:
Lekcja w dniu 6.04.2020
Temat: Wiosenne kodowanie.
KLASA 6a SP
Pierwsza lekcja kodowania za nami.
Ci, którzy nie przysłali mi rozwiązania zadania proszę o dokończenie pracy w dniu dzisiejszym (zadania zaplanowano na 2 lekcje).
Dla chętnych proponuję jeszcze jeden wiosenny kod:
Do wykonania zadania wykorzystaj diagram z poprzedniej lekcji.
Trzymam kciuki za poprawne wykonanie tego zadania.
PAMIĘTAJ!!!
Twoja praca będzie oceniona.
Sławomira Dalecka
Lekcja w dniu 1.04.2020
Temat: Wiosenne kodowanie.
KLASA 7 i 8a SP
Pierwsza lekcja kodowania za nami.
Ci, którzy nie przysłali mi rozwiązania zadania proszę o dokończenie pracy w dniu dzisiejszym (zadania zaplanowano na 2 lekcje).
Dla chętnych proponuję jeszcze jeden wiosenny kod:
Kolor brązowy:
2B,2C, 3D, 4E, 5E, 6E, 7E, 8E, 9E,10E, 4F, 5F, 6F, 7F, 8F, 9F, 10F, 3G, 2 H, 2I
Kolor żółty:
5A, 6A, 4B, 7B, 4C, 7C, 5D, 7D, 5G, 7G, 4H, 7H, 4I, 7I, 5J, 6J
Kolor zielony:
9A, 8B, 9B, 10B, 8C, 9C, 10C, 8D, 9D, 10D, 8G, 9G, 10G, 8H, 9H, 10H, 8I, 9I, 10I, 9J
Do wykonania zadania wykorzystaj diagram z poprzedniej lekcji.
Trzymam kciuki za poprawne wykonanie tego zadania.
Sławomira Dalecka
Lekcja w dniu 31.03.2020
Temat: Zastosowanie polskich znaków diakrytycznych w dokumencie WORD.
Klasa 4 i 5a SP
Temat: Piszemy życzenia świąteczne.
Proszę napisać życzenia świąteczne, które chcielibyście wysłać do swojej rodziny mieszkającej w innym mieście.
W tym celu:
Na pulpicie komputera utwórz plik – Dokument programu Microsoft Word i nadaj mu nazwę ŻYCZENIA Wielkanocne.
Zredaguj treść życzeń i sformatuj wg podanych parametrów:
* nazwa czcionki – Monotype Corsiwa,
* rozmiar – 28
* zapisz tekst z użyciem klawisza Wyśrodkowany
Przypomnij sobie, jak piszemy polskie znaki diakrytyczne:
A tutaj znajduje się prawy Alt,
który potrzebny jest do napisania polskich liter.
Zapisz swoją pracę i prześlij na maila daleckas@zss1.strefa.pl
Lekcje w dniach: 30.03.2020r. i 6.04.2020r.
KLASA 6a SP
Temat: Wiosenne kodowanie – MOTYL.
Najbliższe 2 lekcje przeznaczymy na poszukiwanie wiosny ukrytej w kodzie szyfrowym.
Zadania do wykonania:
1. Otwórz dokument programu Microsoft Word i nadaj mu nazwę MOTYL.
2. Na górze dokumentu napisz Plansza do kodowania, a poniżej wstaw tabelę 11 wierszy x 11 kolumn oraz wypełnij literami i liczbami według wzoru poniżej.
Plansza do kodowania
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | |
1 | ||||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
6 | ||||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
9 | ||||||||||
10 |
3 . Następnie przy użyciu przycisku „cieniowanie” (farbka)
pokoloruj odpowiednie pola planszy według kodu poniżej:
Kolor brązowy:
2B,2C, 3D, 4E, 5E, 6E, 7E, 8E, 9E,10E, 4F, 5F, 6F, 7F, 8F, 9F, 10F, 3G, 2 H, 2I
Kolor żółty:
5A, 6A, 4B, 7B, 4C, 7C, 5D, 7D, 5G, 7G, 4H, 7H, 4I, 7I, 5J, 6J
Kolor zielony:
9A, 8B, 9B, 10B, 8C, 9C, 10C, 8D, 9D, 10D, 8G, 9G, 10G, 8H, 9H, 10H, 8I, 9I, 10I, 9J
Efekt Waszej pracy proszę zapisać na komputerze i wysłać na maila: daleckas@zss1.strefa.pl
Wykonanie tej pracy zaplanowane jest na 2 godziny lekcyjne. Proszę, byście nie pracowali dłużej niż 45 minut jednego dnia.
Każdy uczeń ma obowiązek przesłać do mnie efekty pracy po pierwszej lekcji, czyli 30 marca 2020r., bym mogła ocenić, jak sobie radzicie z zadaniem.
Jeśli ktoś będzie miał problemy z wykonaniem tego zadania, to proszę o kontakt poprzez maila lub e-dziennik.
Trzymam za Was kciuki.
Jestem przekonana, że sobie poradzicie.
Lekcje w dniach: 25.03.2020r. i 1.04.2020r.
KLASA 7 i 8a SP
Temat: Wiosenne kodowanie – KWIAT.
Najbliższe 2 lekcje przeznaczymy na poszukiwanie wiosny ukrytej w kodzie szyfrowym.
Zadania do wykonania:
1. Otwórz dokument programu Microsoft Word i nadaj mu nazwę Wiosenne kodowanie.
2. Na górze dokumentu napisz Plansza do kodowania, a poniżej wstaw tabelę 11 wierszy x 11 kolumn oraz wypełnij literami i liczbami według wzoru poniżej.
Plansza do kodowania
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | |
1 | ||||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
6 | ||||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
9 | ||||||||||
10 |
3. Następnie przy użyciu przycisku „cieniowanie” (farbka)
pokoloruj odpowiednie pola planszy według wzoru poniżej:
zieloną farbką kwadrat : B5, B6, itd
Efekt Waszej pracy proszę zapisać na komputerze i wysłać na maila: daleckas@zss1.strefa.pl
Wykonanie tej pracy zaplanowane jest na 2 godziny lekcyjne. Proszę, byście nie pracowali dłużej niż 45 minut każdego dnia. Każdy uczeń ma obowiązek przesłać do mnie efekty pracy po pierwszej lekcji, czyli 25 marca 2020r., bym mogła ocenić, jak sobie radzicie z zadaniem.
Jeśli ktoś będzie miał problemy z wykonaniem tego zadania, to proszę o kontakt poprzez w/w maila lub e-dziennik.
Trzymam za Was kciuki. Na pewno sobie poradzicie
**************************************************************
Propozycje do pracy własnej dla uczniów ZSS nr 1
z zakresu INFORMATYKI
w dniach 12-24 marca 2020r.
Wszelkich informacji i pomocy dot. zdalnych lekcji udziela nauczyciel informatyki, Sławomira Dalecka, pod adresem: daleckas@zss1.strefa.pl
w godzinach 800 – 1400