Szkoła prowadzi terapię EEG Biofeedback z użyciem sprzętu Biograph
Infiniti.
Poprzez terapię EEG Biofeedback trenujący uczy się panować nad
swoimi falami mózgowymi w procesie samouczenia się za pomocą
sprzężenia zwrotnego. Czujniki przyklejone do głowy odbierają fale
mózgowe, które są wzmacniane i rejestrowane przez komputer.
Komputer przetwarza dalej sygnał i zapewnia sprzężenie zwrotne.
Sprzężenie zwrotne jest informacją o tym, jakie fale mózgowe
przeważają w danej chwili.
Przebieg własnych fal mózgowych, przepisany graficznie pod
postacią wideogry, obserwuje trenowany na swoim monitorze. Grą
kieruje się wyłącznie za pomocą pracy własnego mózgu bez klawiatury i
joysticka.
Kiedy wzrasta aktywność mózgu w pożądanym paśmie
częstotliwości fal mózgowych, uczeń otrzymuje nagrodę w postaci
punktów. Przy wzroście niepożądanych pasm, nie mamy sukcesu w
grze. Mózg stopniowo reaguje na motywacyjne wskazówki proponowane
przez komputer w postaci nagrody za dobre wyniki gry. W ten sposób
mózg sam rozwija proces uczenia się wysyłania najbardziej
odpowiednich częstotliwości fal mózgowych. Prawidłowe zakresy
częstotliwości fal mózgowych osoby trenującej, które można wyćwiczyć,
określone są na podstawie wiedzy naukowej w zależności od wieku i
rodzaju wysiłku psychicznego trenującego. Metoda ta jest skuteczna w
80-95% przypadków, w zależności od stopnia złożoności problemu. W
zależności od zaistniałych problemów trenowane są różne zakresy
częstotliwości fal mózgowych.
EEG Biofeedback stosuje się dla doskonalenia zdrowia, pokonywania
trudności w uczeniu się, wspierania przy intensywnej nauce i pracy oraz
wspomagania leczenia zaburzeń i chorób psychosomatycznych.
Zastosowanie EEG Biofeedback jest bardzo wszechstronne i obejmuje:
- upośledzenie umysłowe,
- ADD, ADHD ( nadpobudliwość psychoruchowa ),
- agresję,
- autyzm,
- bezdech senny,
- depresję,
- jąkanie, lęki,
- moczenie nocne,
- mózgowe porażenie dziecięce,
- natręctwo myślowe,,
- niepokój psychoruchowy, nerwice,
- obniżone poczucie własnych wartości,
- opóźnienie rozwoju dziecka,
- stres,
- zaburzenia koncentracji uwagi i sekwencyjnego przetwarzania,
- zaburzenia pamięci,
- zaburzenia procesu uczenia się (dysleksja, dysgrafia, itp.),
- zaburzenia snu,
- zaburzenia samooceny.
Trening odbywa się 2 razy w tygodniu. Po treningu wyciszającym
uczeń może poczuć się zrelaksowany, spokojny, świadomy własnych
odczuć płynących z ciała. Po treningu pobudzającym uczeń uzyskuje
poprawę w zakresie kontrolowania uwagi, stan wzbudzenia
energetycznego i aktywację.
mgr Arletta Paszkowska