W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszam do kontaktu przez Dziennik Elektroniczny. Wykonane zadania lub zdjęcia prac proszę przesyłać do mnie na adres mailowy: oskar@zss1.strefa.pl
Lekcja – 24 czerwca 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Obliczenia związane z czasem.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj wszystko i wykonaj Ćwiczenie 9 i Ćwiczenie 11.
LINK: Obliczenia związane z czasem.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 24 czerwca 2020
KLASA 7 i 8
Praktycznie wszystko wokół nas da się zmierzyć, policzyć, porównać, a widoki, które oglądamy, mają w sobie wiele kształtów, które znamy z geometrii. Takie matematyczne zadania, łamigłówki czy zagadki mogą być doskonałą zabawą.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Temat: Gromadzenie i porządkowanie danych.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj Ćwiczenie 1.
LINK: Gromadzenie i porządkowanie danych.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Lekcja – 23 czerwca 2020
KLASA 4 i 5
Porównać dwie liczby – to znaczy wskazać, która z nich jest mniejsza lub większa, albo stwierdzić, że są równe.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Porównywanie liczb naturalnych.
2. Instrukcja dla ucznia: Przepisz do zeszytu zadania i rozwiąż je.
Zad. 1. Zapisz słowami liczby:
a) 92, b) 58
Zad. 2. Zapisz liczby od najmniejszej do największej. 58, 28, 98
Zad. 3. Jednego dnia Arek przeczytał 27 stron książki o podróżnikach. Następnego dnia przeczytał o 14 stron więcej. Ile stron przeczytał Arek drugiego dnia?
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 22 czerwca 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Zapisywanie liczb w systemie rzymskim.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj wszystko i wykonaj Ćwiczenie 1 i Ćwiczenie 2.
LINK: Zapisywanie liczb w systemie rzymskim.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 19 czerwca 2020
KLASA 4 i 5
Już wiecie, że do zapisywania liczb używamy dziesięciu cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Pozycja cyfry w liczbie, czyli miejsce, jakie ona zajmuje w zapisie liczby, jest bardzo ważna.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Dziesiątkowy system pozycyjny – powtórzenie.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i przeczytaj Przykład 1 i Przykład 2.
LINK: Dziesiątkowy system pozycyjny – powtórzenie.
Ważne!
- 11 dziesiątka to 1010 jedności
- 11 setka to 1010 dziesiątek
3. Instrukcja dla ucznia: Wykonaj Ćwiczenie 5. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Pokaż odpowiedź.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
4. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 19 czerwca 2020
KLASA 7 i 8
Żyjemy w świecie pełnym różnych informacji. Do ich przedstawienia bardzo często używa się liczb i symboli matematycznych. Ogromna ilość tych danych musi być nieustannie porządkowana, ludzie chcą przecież z nich korzystać. Na ich podstawie wciąż muszą wyciągać wnioski i robić plany.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Temat: Gromadzenie i porządkowanie danych.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj Ćwiczenie 1.
LINK: Gromadzenie i porządkowanie danych.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Lekcja – 15 czerwca 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Zadania powtórzeniowe – robimy zakupy, płacimy za towar.
2. Instrukcja dla ucznia: Pobierz arkusz zadania cz. 5, przepisz zadania do zeszytu i rozwiąż je.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 10 czerwca 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Zadania powtórzeniowe – ułamki dziesiętne.
2. Instrukcja dla ucznia: Pobierz arkusz zadania cz. 4, przepisz zadania do zeszytu i rozwiąż je.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 10 czerwca 2020
KLASA 7 i 8
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Temat: Obliczanie procentu danej liczby.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj Przykład 1, Przykład 2 i rozwiąż Ćwiczenie 1 i Ćwiczenie 2. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Sprawdź.
LINK: Obliczanie procentu danej liczby.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Lekcja – 09 czerwca 2020
KLASA 4 i 5
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Zadania powtórzeniowe – dodawanie i odejmowanie.
2. Instrukcja dla ucznia: Przepisz do zeszytu wszystkie zadania i rozwiąż je.
Zadanie 1. Klaudia i Wiktoria ważą razem 68 kg. Sama Klaudia waży 23 kg. Ile waży Wiktoria?
Zadanie 2. Przed południem na międzynarodowym lotnisku w Warszawie wylądowało 27 samolotów, a po południu jeszcze 19. Ile samolotów wylądowało na lotnisku w tym dniu?
Zadanie 3. Liczbę, od której odejmujemy nazywamy:
A. składnikiem, B. różnicą, C. odjemnikiem, D. odjemną
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 08 czerwca 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Zadania powtórzeniowe – zadania tekstowe.
2. Instrukcja dla ucznia: Pobierz arkusz zadania cz. 3, przepisz zadania do zeszytu i rozwiąż je.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 05 czerwca 2020
KLASA 4 i 5
Na tej lekcji też będziemy rozwiązywać zadania.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Zadania powtórzeniowe – liczymy pieniądze.
2. Instrukcja dla ucznia: Przepisz do zeszytu wszystkie zadania i rozwiąż je.
Zadanie 1. Marcin ma 12 złotych, a Marta 9 złotych. Ile pieniędzy mają dzieci razem?
Zadanie 2. Na przystanku autobusowym stało 17 osób. Po pewnym czasie odjechało 8 osób. Ile osób zostało na przystanku?
Zadanie 3. Julka zrobiła zakupy za 13 zł. Dała kasjerce 20 zł. Ile reszty otrzymała?
A. 33 zł, B. 17 zł, C. 7 zł, D. 3 zł
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 05 czerwca 2020
KLASA 7 i 8
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Temat: Zadania powtórzeniowe – obliczenia procentowe.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj Przykład 2, Przykład 3 i rozwiąż Ćwiczenie 3 i Ćwiczenie 4. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Sprawdź.
LINK: Zadania powtórzeniowe – obliczenia procentowe.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Lekcja – 03 czerwca 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Zadania powtórzeniowe – pole i obwód.
2. Instrukcja dla ucznia: Pobierz arkusz zadania cz. 2, przepisz zadania do zeszytu i rozwiąż je.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 03 czerwca 2020
KLASA 7 i 8
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Temat: Zadania powtórzeniowe – procent jako część całości.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj Przykład 1 i rozwiąż Ćwiczenie 1 i Ćwiczenie 2. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Sprawdź.
LINK: Zadania powtórzeniowe – procent jako część całości.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Lekcja – 02 czerwca 2020
KLASA 4 i 5
Jest to lekcja powtórzeniowa, rozwiązując zadania możesz sprawdzić czy dobrze pamiętasz poprzednie lekcje.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Jednostki długości – zadania.
2. Instrukcja dla ucznia: Przepisz do zeszytu wszystkie zadania i rozwiąż je.
Zadanie 1. Narysuj odcinki o podanych długościach i kolorach: 2cm – czerwony, 6cm – zielony, 3cm – niebieski.
Zadanie 2. Uzupełnij zdania, korzystając z informacji podanych w zadaniu 1. Zielony odcinek jest o . . . . . . . . . . . . . cm dłuższy od czerwonego odcinka.
Niebieski odcinek jest o . . . . . . . . . . . . . cm krótszy od zielonego odcinka.
Zadanie 3. Uzupełnij jednostki, pamiętaj, że: 1cm = 10mm
2 cm = . . . . . . . . . . .mm
6 cm = . . . . . . . . . . .mm
10 cm = . . . . . . . . . . .mm
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 01 czerwca 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Zadania powtórzeniowe – obliczenia zegarowe i kalendarzowe.
2. Instrukcja dla ucznia: Pobierz arkusz zadania cz. 1, przepisz zadania do zeszytu i rozwiąż je.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 29 maja 2020
KLASA 4 i 5
Jeżeli w zadaniu występuje zwrot, „ile razy więcej” lub „ile razy mniej”, to w rozwiązaniu zadania wykonujemy mnożenie lub dzielenie.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Porównywanie wielkości – zadania.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj Ćwiczenie 1. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Pokaż rozwiązanie.
LINK: Porównywanie wielkości – zadania.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 29 maja 2020
KLASA 7 i 8
Przy dzieleniu sposobem pisemnym musimy umieć odejmować niewielkie liczby, znać tabliczkę mnożenia i w prostych przykładach – dzielić z resztą.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Temat: Dzielenie pisemne przez liczby jednocyfrowe.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj Przykład 1 i rozwiąż Ćwiczenie 1. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Sprawdź.
LINK: Dzielenie pisemne przez liczby jednocyfrowe.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Lekcja – 27 maja 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Opis prostopadłościanu.
2. Instrukcja dla ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 229 i przeczytaj wszystko o czym „Sowa uczy”.
Zadanie 1. Napisz w zeszycie nazwy pięciu przedmiotów z twojego otoczenia, które mają kształt prostopadłościanu.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 27 maja 2020
KLASA 7 i 8
Z lekcji dowiesz się jak pomnożyć pisemnie przez liczbę zakończoną zerami.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Temat: Mnożenie pisemne przez liczby zakończone zerami.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj Przykład 1, Przykład 2, obejrzyj filmy i zdjęcia. Rozwiąż Ćwiczenie 1. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Pokaż rozwiązanie.
LINK: Mnożenie pisemne przez liczby zakończone zerami.
Mnożąc sposobem pisemnym dwa czynniki zakończone zerami postępujemy następująco:
- podpisujemy liczby, wysuwając w prawo wszystkie zera obu liczb
- mnożymy liczby bez zer
- dopisujemy do wyniku tyle zer, ile jest ich razem w obu czynnikach.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji (z żółtego paska u góry).
Lekcja – 26 maja 2020
KLASA 4 i 5
Otaczają nas obiekty różnych rozmiarów. Obiekty te można porównywać ze sobą na różne sposoby.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Porównywanie wielkości.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj rozdział Wprowadzenie i wykonaj Ćwiczenie 1. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Sprawdź.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji (z żółtego paska u góry) oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 25 maja 2020
KLASA 6
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Sprawdź siebie – zadania powtórzeniowe.
Przypomni sobie ostatnie lekcje i wykonaj zadania sprawdzające z podręcznika.
2. Instrukcja dla ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 227 i wykonaj w zeszycie zadanie 1, zadanie 2, zadanie 3, zadanie 4, i zadanie 8.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 22 maja 2020
KLASA 4 i 5
Dzisiaj będziemy stosowali tabliczkę mnożenia do rozwiązywania zadań.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Tabliczka mnożenia – zastosowanie w zadaniach.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj Ćwiczenie 1 i Ćwiczenie 2. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Pokaż rozwiązanie.
LINK: Tabliczka mnożenia – zastosowanie w zadaniach.
Liczba 0 pomnożona przez jakąkolwiek inną cyfrę albo liczbę da 0. Mówi o tym wierszyk matematyczny:
„Dla każdego, jak marzenie
jest przez zero (0) liczb mnożenie!
Zawsze wynik masz gotowy –
zero (0) – no i kłopot z głowy!”
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 22 maja 2020
KLASA 7 i 8
Lekcja będzie polegała na zastosowaniu mnożenia pisemnego do rozwiązania jednego zadania.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Mnożenie pisemne – zadania różne.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i rozwiąż Ćwiczenia 4. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Pokaż rozwiązanie.
LINK: Mnożenie pisemne – zadania różne.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 20 maja 2020
KLASA 7 i 8
Z lekcji przypomnisz sobie jak mnożymy sposobem pisemnym. W działaniach pisemnych bardzo ważne jest staranne podpisywanie cyfr jedna pod drugą, dlatego ćwiczenia najlepiej wykonywać na papierze w kratkę, wpisując w jedną kratkę jedną cyfrę.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Mnożenie pisemne przez liczby jednocyfrowe.
Liczby wykorzystane w różnych działaniach mają swoje nazwy.
Przepisz do zeszytu i zapamiętaj:

2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i obejrzyj film. Następnie wykonaj w zeszycie wszystkie przykłady z Ćwiczenia 1. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz przycisk Pokaż rozwiązanie.
LINK: Mnożenie pisemne przez liczby jednocyfrowe.
3. Instrukcja dla ucznia: Następnie przeczytaj Przykład 1 i obejrzyj film pod przykładem. Wykonaj w zeszycie wszystkie przykłady z Ćwiczenia 2. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+) lub ocenę.
4. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 20 maja 2020
KLASA 6
Mnożenie można zastąpić dodawaniem jednakowych liczb. Jak to zrobić dowiesz się z tej lekcji.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną.
Przypomni sobie i zapisz w zeszycie jak zapisujemy ułamek zwykły, gdzie jest licznik, a gdzie mianownik.

2. Instrukcja dla ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 221 i przeczytaj dokładnie Przykład 1. Następnie przeczytaj Przykład 2 ze strony 222.
3. Instrukcja dla ucznia: Przepisz do zeszytu i rozwiąż wszystkie działania z zadania 1 z podręcznika na stronie 223.
4. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 19 maja 2020
KLASA 4 i 5
Wykonując mnożenie, warto dobrze znać tabliczkę mnożenia. Sprawdź, jak sobie z nią radzisz.

1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Mnożenie pamięciowe. Tabliczka mnożenia.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj Ćwiczenie 1.
LINK: Mnożenie pamięciowe. Tabliczka mnożenia.
3. Instrukcja dla ucznia: Powtórz Ćwiczenie 1 kilka razy klikając przycisk „Nowy”.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
4. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 18 maja 2020
KLASA 6
Podczas lekcji będziemy rozwiązywać różne zadania i odejmować ułamki zwykłe o jednakowych mianownikach.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Temat: Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – rozwiązywanie zadań.
Przypomni sobie i zapisz w zeszycie jak zapisujemy ułamek zwykły, gdzie jest licznik, a gdzie mianownik.

2. Instrukcja dla ucznia: Wykonaj Zadanie 1, ze strony 31 w Zeszycie Ćwiczeń – część 2.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 15 maja 2020
KLASA 4 i 5
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
Temat: Mnożenie pamięciowe – przypomnienie wiadomości.
Pamięciowe działania są często wykorzystywane w codziennym życiu. Powinniśmy trenować działania pamięciowe oraz tabliczkę mnożenia i dzielenia.
Zapisz do zeszytu:
Liczby w mnożeniu mają swoje nazwy

2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i zapoznaj się z Przykładem 1 i Przykładem 2.
LINK: Mnożenie pamięciowe – przypomnienie wiadomości.
Zapisz w zeszycie:
Dodawanie jednakowych składników możemy zastąpić mnożeniem:
4+4+4 = 3⋅4 = 12
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 15 maja 2020
KLASA 7 i 8
Temat: Trening mistrza – podstawowe działania arytmetyczne.
Jest to lekcja powtórzeniowa, na której będziemy ćwiczyć rozwiązywanie zadań zadania z zastosowaniem podstawowych działań: jak dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji. Zapoznaj się z właściwościami podstawowych działań arytmetycznych.
Przepisz do zeszytu i zapamiętaj:
- Dodawanie liczb – suma,
- Odejmowanie liczb – różnica, Liczba 0 jest neutralnym elementem dodawania, gdyż: a + 0 = a,
- Mnożenie liczb – iloczyn. Liczba 1 jest neutralnym elementem mnożenia, gdyż: a · 1 = a,
- Dzielenie liczb – iloraz. Dzielenie to odwrotność mnożenia.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj kolejno wszystkie Ćwiczenia 13, 14 i 17. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK: Trening mistrza – podstawowe działania arytmetyczne.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+).
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 13 maja 2020
KLASA 6
Temat: Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.
Z lekcji przypomnisz sobie jak odejmować ułamki zwykłe.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji. Otwórz podręcznik na stronie 217 i przeczytaj Przykład 1 oraz Przykład 2.
Zapisz w zeszycie co należy zrobić aby dodać lub odjąć ułamki zwykłe. *patrz rysunek poniżej

2. Instrukcja dla ucznia: Wykonaj Zadanie 2, przykład a) ze strony 219 w podręczniku.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 13 maja 2020
KLASA 7 i 8
Temat: Trening mistrza – podstawowe działania arytmetyczne.
Jest to lekcja powtórzeniowa, na której będziemy ćwiczyć rozwiązywanie zadań zadania z zastosowaniem podstawowych działań: jak dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji. Zapoznaj się z przykładami podstawowych działań arytmetycznych. * plansza poniżej

2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj kolejno wszystkie Ćwiczenia od 8 do 12. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK: Trening mistrza – podstawowe działania arytmetyczne.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+).
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 12 maja 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Oś liczbowa – jednostka osi liczbowej.
Na kilku ostatnich lekcjach uczyliśmy się o liczbach naturalnych. Dzisiaj przypomnimy sobie co to jest oś liczbowa i do czego w matematyce służy taka oś.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu temat i datę lekcji.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i zapoznaj się z Przykładem 1. Następnie wykonaj Ćwiczenie 1 i Ćwiczenie 2. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK: Oś liczbowa – jednostka osi liczbowej.
Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Co to jest jednostka osi liczbowej?
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
5. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 11 maja 2020
KLASA 6
Temat: Dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach.
Z lekcji przypomnisz sobie jak dodawać ułamki zwykłe.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji. Otwórz podręcznik na stronie 214 i przeczytaj Przykład 1.
Zapisz w zeszycie co należy zrobić aby dodać ułamki zwykłe. *patrz rysunek poniżej

2. Instrukcja dla ucznia: Oblicz Zadanie 1, przykład a) i przykład b) ze strony 215 w podręczniku.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 08 maja 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania liczb naturalnych.
Na kilku ostatnich lekcjach uczyliśmy się o liczbach naturalnych. Dzisiaj będziemy rozwiązywać różne zadania tekstowe z zastosowaniem tych liczb.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji, a następnie zapisz do zeszytu zadania i rozwiąż je.
Zadanie 1. Patryk ma 8 lat i 8 miesięcy. Za ile miesięcy będzie miała 9 lat?
Zadanie 2. W czajniku gotuje się woda. Temperatura wody wynosi 87 stopni. O ile stopni musi wzrosnąć w nim temperatura aby osiągnąć temperaturę wrzenia, czyli 100 stopni Celsjusza?
Pamiętaj aby na koniec zadania zapisać odpowiedź pisemną.
Zadanie 3. Ulubioną liczbą Tomka jest 10. Które działanie opisuje tę liczbę?
A. 1+2+3+4
B. 2 · 4
C. 3 · 5
D. 15 – 3
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
5. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
KLASA 7 i 8
Temat: Trening mistrza – powtórzenie.
Jest to lekcja powtórzeniowa, na której będziemy ćwiczyć rozwiązywanie zadań zadania z zastosowaniem podstawowych działań matematycznych.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj kolejno wszystkie Ćwiczenia od 1 do 7. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK: Trening mistrza – powtórzenie.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+).
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 06 maja 2020
KLASA 6
Temat: Rozszerzanie ułamków.
Dzisiejsza lekcja nadal dotyczyć będzie ułamków zwykłych. Z lekcji przypomnisz sobie jak rozszerzać ułamki zwykłe.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji. Otwórz podręcznik na stronie 210 i przeczytaj Przykład 1.
Zapisz w zeszycie co należy zrobić aby rozszerzyć ułamek. Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na stronie 210.
2. Instrukcja dla ucznia: Otwórz zeszyt ćwiczeń – część 2 i jeśli nie masz zrobionego zadania 1 ze strony 23 to wykonaj go.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
KLASA 7 i 8
Temat: Kolejność wykonywania działań – rozwiązywanie zadań.
Podczas lekcji nadal będziemy ćwiczyć zadania z zastosowaniem kolejności wykonywania działań.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji. Przypomnij sobie regułę: Kolejność wykonywania działań:
Działania wykonujemy w następującej kolejności: najpierw wykonujemy działania w nawiasach, następnie mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i zapoznaj się z Przykładem 4. Zwróć uwagę, że zadanie można rozwiązać dwoma sposobami. Następnie wykonaj Ćwiczenie 3. Prawidłowe rozwiązanie można sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Sprawdź.
LINK: Kolejność wykonywania działań.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+).
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 05 maja 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Porównywanie różnicowe. O ile więcej? O ile mniej?
Na dzisiejszej lekcji będziemy dalej uczyć się o liczbach naturalnych i o działaniach na tych liczbach.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Zapisz przykład do zeszytu i zapamiętaj:
Jeżeli w zadaniu występuje zwrot „o ile więcej” lub „o ile mniej”, to w rozwiązaniu zadania wykonujemy dodawanie lub odejmowanie.
Przykład. O ile liczba 12 jest mniejsza od liczby 18?
18−12=6.
Odpowiedź: Liczba 12 jest o 6 mniejsza od liczby 18.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, obejrzyj film i wykonaj Ćwiczenie 5.
LINK – Porównywanie różnicowe. O ile więcej? O ile mniej?
Prawidłowe rozwiązanie możesz sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
5. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych ćwiczeń i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 04 maja 2020
KLASA 6
Temat: Ułamki większe od jedności.
Na tej lekcji będziemy powtarzać wiadomości o ułamkach zwykłych. Dowiesz się też jak nazywa się ułamek większy od jedności i jak wygląda liczba mieszana.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
2. Instrukcja dla ucznia: Przypomnij sobie ostatnią lekcję a następnie otwórz podręcznik na stronie 205 i przeczytaj Przykład 2 – (Sposób I oraz Sposób II).
Teraz już wiesz co to jest liczba mieszana:

3. Instrukcja dla ucznia: Przeczytaj Przykład 3 podpunkt a).
Zapisz w zeszycie jak nazywamy ułamek, w którym licznik jest równy lub większy mianownikowi.
4. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
Lekcja – 29 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Ułamek jako dzielenie – rozwiązywanie zadań.
Na tej lekcji będziemy dalej uczyć się o ułamkach zwykłych.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji.
Pamiętaj: KRESKA UŁAMKOWA ZASTĘPUJE ZNAK DZIELENIA.
2. Instrukcja dla ucznia: Przypomnij sobie ostatnią lekcję o ułamkach ze strony 203 w podręczniku. Następnie otwórzcie podręcznik na stronie 204 i z części „Czy umiesz? Sprawdź” wykonaj w zeszycie zadania 1, 2 i 3.
3. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
KLASA 7 i 8
Temat: Kolejność wykonywania działań – powtórzenie wiadomości.
Arytmetyka to część matematyki, która dotyczy działań na liczbach. Obliczaliście już wartości prostych wyrażeń arytmetycznych, w których występowało dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie. W bardziej złożonych wyrażeniach występują dwa działania, trzy działania lub jeszcze więcej działań.
Zajmiemy się na razie wyrażeniami, które mają dwa działania.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę lekcji do zeszytu. Następnie zapisz regułę: Kolejność wykonywania działań:
Działania wykonujemy w następującej kolejności: najpierw wykonujemy działania w nawiasach, następnie mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i zapoznaj się z Przykładem 1 i Przykładem 2. Wykonaj Ćwiczenie 1. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Sprawdź.
LINK: Kolejność wykonywania działań – powtórzenie wiadomości.
3. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu i zapamiętaj!
Jeżeli w wyrażeniu występuje tylko dodawanie i odejmowanie, to wykonujemy te działania w kolejności zapisu (od lewej strony do prawej).
Podobnie jest z mnożeniem i dzieleniem.
Jeżeli w wyrażeniu występuje tylko mnożenie i dzielenie, to wykonujemy te działania w kolejności zapisu (od lewej strony do prawej).
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+).
4. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 28 kwietnia 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Odejmowanie pamięciowe liczb naturalnych – rozwiązywanie zadań.
Na dzisiejszej lekcji będziemy dalej uczyć się o liczbach naturalnych i o działaniach na tych liczbach.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę lekcji. Przypomnieliśmy już sobie, co to są liczby naturalne i jak zapisujemy je za pomocą cyfr.
2. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu jakie mamy cyfry.
Pamiętaj o tym, że do zapisu liczb naturalnych służą cyfry.
Mamy 10 cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
3. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj Ćwiczenie 4.
LINK – Odejmowanie pamięciowe liczb naturalnych.
Prawidłowe rozwiązanie możesz sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Zapisz do zeszytu Przykład:
Przykład:
Jeżeli odjemnik jest równy odjemnej, to różnica jest równa zero.
18−18=0
Jeżeli odjemnik jest równy zero, to różnica jest równa odjemnej.
23−0=23
Napisz w zeszycie jak nazywamy liczby w odejmowaniu.
4. Instrukcja dla ucznia:Teraz możesz już wykonać Ćwiczenie 5.
Za wykonane zadania możesz otrzymać: plus (+) lub ocenę.
5. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych ćwiczeń i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 27 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Ułamek jako dzielenie.
W poprzednim półroczu uczyliśmy się o ułamkach zwykłych. Na tej lekcji przypomnimy sobie ułamki zwykłe oraz dowiemy się, że wynikiem dzielenia dwóch liczb jest właśnie ułamek.
1. Instrukcja dla ucznia: Otwórzcie podręcznik na stronie 202. Przeczytajcie dokładnie Przykład 1 i Przykład 2.
2. Instrukcja dla ucznia: Zapisz w zeszycie temat i datę lekcji. Następnie przepisz do zeszytu to, o czym „Sowa uczy” ze strony 203 w podręczniku.
KRESKA UŁAMKOWA ZASTĘPUJE ZNAK DZIELENIA.

3. Instrukcja dla ucznia: Przeczytaj i zapisz w zeszycie Przykład 3 ze strony 203.
4. Instrukcja dla ucznia: Zapisz do zeszytu i rozwiąż zadanie 1 i zadanie 2 z podręcznika na stronie 204. Za wykonanie tych zadań możesz otrzymać ocenę.
5. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać datę lekcji oraz swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 24 kwietnia 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Odejmowanie pamięciowe liczb naturalnych.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę lekcji. Przypomnieliśmy już sobie, co to są liczby naturalne i jak zapisujemy je za pomocą cyfr.
Liczby naturalne to: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …, 99, 100, 101…
Do zapisu liczb naturalnych służą cyfry: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 nazywane cyframi arabskimi.
Na dzisiejszej lekcji będziemy uczyć się o odejmowaniu. W życiu codziennym odejmowanie wykonujemy w różnych praktycznych sytuacjach.
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej i wykonaj Ćwiczenie 1 i 2. Prawidłowe rozwiązanie możesz sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK – Odejmowanie pamięciowe liczb naturalnych.
Liczby występujące w odejmowaniu mają swoje nazwy:

Napisz w zeszycie jak nazywamy liczby, które odejmujemy.
Następnie obejrzyj film a dowiesz się jak można sprawdzić poprawność odejmowania.
Teraz możesz już wykonać Ćwiczenie 3.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych ćwiczeń i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
KLASA 7 i 8
Temat: Dzielenie z resztą.
Na dzisiejszej lekcji nadal będziemy zajmowali się dzieleniem z resztą.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę lekcji do zeszytu. Kliknij LINK poniżej i zapoznaj się z Przykładem 2 i Przykładem 3. Przeanalizuj Ćwiczenie 8, 9, 10 i Ćwiczenie 11. Wykorzystaj te informacje do rozwiązania zadań. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+).
Następnie wykonaj: Ćwiczenie 12, 13 i 15.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać kolejny plus (+).
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko oraz datę lekcji.
Lekcja – 22 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Rzymski system zapisywania liczb.
1. Instrukcja dla ucznia: Na lekcji będziemy uczyć się o rzymskim sposobie zapisu liczb. Tak zapisywane liczby mają duże zastosowanie. Dowiesz się o tym z podręcznika na stronie 92.
Na rysunku poniżej zapisane są liczby znakami rzymskimi do 10. Przepisz je do zeszytu i naucz się ich na pamięć.

Zapisz w zeszycie: Temat i datę. Następnie zapisz w zeszycie informacje „Sowa przypomina” ze strony 92 w podręczniku. Przejdź do części „Sowa uczy” i przerysuj tabelkę ze znakami rzymskimi.
Następnie otwórz Zeszyt Ćwiczeń – część 1 na stronie 60 i wykonaj Zadanie 4.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
KLASA 7 i 8
Temat: Dzielenie z resztą.
Basia stwierdziła, że liczby 12 nie można podzielić przez 5. Zosia się z nią nie zgodziła i twierdzi, że można. Kto ma rację Basia czy Zosia? A może obie mają rację? Przekonajmy się.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej i obejrzyj film i rysunki. Zapoznaj się z Przykładem 1. Przeanalizuj Ćwiczenie 2 i Ćwiczenie 3. Wykorzystaj te informacje do rozwiązania zadań. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Następnie wykonaj: Ćwiczenie 4, 5, 6, 7.
Za wykonanie tych ćwiczeń możesz otrzymać plus (+).
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 21 kwietnia 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Dodawanie pamięciowe liczb naturalnych.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Wykonywaliśmy już różne obliczenia i rozwiązywaliśmy zadania z wykorzystaniem liczb naturalnych.
Przypomnijmy, jakie to liczby i zapisz je do zeszytu.
Liczby naturalne to: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …, 99, 100, 101, …
Do zapisu liczb naturalnych służą cyfry: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9 nazywane cyframi arabskimi.
Następnie kliknij LINK i wykonaj Ćwiczenie 1 i Ćwiczenie 2 . Prawidłowe rozwiązanie możesz sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK – Dodawanie pamięciowe liczb naturalnych.
Liczby występujące w dodawaniu mają swoje nazwy:

Napisz w zeszycie jak nazywamy liczby, które dodajemy.
Następnie wykonaj Ćwiczenie 4.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych ćwiczeń i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 20 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Skala i plan – rozwiązywanie zadań.
1. Instrukcja dla ucznia: Na poprzedniej lekcji uczyliśmy się o powiększaniu i zmniejszaniu figur czyli o SKALI. Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania związane ze SKALĄ. Przypomnijcie sobie przykłady z ostatniej lekcji: Przykład 1, Przykład 2 ze strony 158 oraz Przykład 3 ze strony 159 w podręczniku.
Zapisz w zeszycie: Temat i datę. Następnie wykonaj w zeszycie zadanie 5 ze strony 160 w podręczniku. Przerysuj trzy litery L P H z zadania, tak jak widzisz je w podręczniku, a następnie niżej w zeszycie narysuj je w Skali 2:1. Pamiętaj, że Skala 2:1 powiększa rysunek rzeczywisty. Kratki, które widzisz w zadaniu to kratki w zeszycie.
Następnie otwórz Zeszyt Ćwiczeń – część 1 na stronie 100 i wykonaj Zadanie 4.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 17 kwietnia 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Koło.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie kliknij LINK i przeczytaj rozdział KOŁO. Wykonaj Ćwiczenie 7. Prawidłowe rozwiązanie możesz sprawdzić jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie. Następnie obejrzyj film o kole.
Narysuj w zeszycie rysunek koła:

Promień koła oznaczamy małą literą r.
Wykonaj w zeszycie Zadanie: Narysuj koło i okrąg o promieniu 3 cm.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
KLASA 7 i 8
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem mnożenia i dzielenia liczb naturalnych.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej i obejrzyj film. Przeanalizuj Ćwiczenie 2 i Ćwiczenie 3. Wykorzystaj te informacje do rozwiązania zadań. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Sprawdź.
LINK: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem mnożenia i dzielenia liczb naturalnych.
Zapisz w zeszycie: Ćwiczenie 15, następnie wykonaj obliczenia i zapisz odpowiedź.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 15 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Skala i plan.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Dzisiaj będziemy zajmować się SKALĄ. Zapoznajcie się z Przykładem 1 i Przykładem 2 ze strony 158 oraz z Przykładem 3 ze strony 159 w podręczniku.
Zapisz w zeszycie: SKALA określa, ile razy wszystkie wymiary przedmiotu lub rysunku zostały zwiększone lub zmniejszone.
Następnie otwórz Zeszyt Ćwiczeń – część 1 na stronie 99 i wykonaj Zadanie 3.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
KLASA 7 i 8
Temat: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem dodawania i odejmowania liczb naturalnych.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej i obejrzyj film. Przeanalizuj Ćwiczenie 1, Ćwiczenie 2, Ćwiczenie 3 oraz Ćwiczenie 4. Wykorzystaj te informacje do rozwiązania zadań. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Sprawdź.
LINK: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem dodawania i odejmowania liczb naturalnych.
Zapisz w zeszycie: Ćwiczenie 11, następnie wykonaj obliczenia i zapisz odpowiedź.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 08 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Pole i obwód kwadratu – zastosowanie wzorów do rozwiązywania zadań.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Dzisiaj będziemy uczyli się wykorzystywać wzory na obliczanie pola kwadratu P = a · a oraz obwód kwadratu P = 4 · a do rozwiązywania zadań.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń część 1 Zadanie 5 ze strony 94.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
KLASA 7 i 8
Temat: Dzielenie pamięciowe liczb naturalnych.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej, obejrzyj filmy i przeanalizuj Przykład 1 oraz Przykład 2. Wykorzystaj te informacje do rozwiązania zadań. Wykonaj Ćwiczenie 4 i Ćwiczenie 5 Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK: Dzielenie pamięciowe liczb naturalnych.
Zapisz do zeszytu:
- Mnożenie i dzielenie to działania wzajemnie odwrotne.
- Poprawność dzielenia można sprawdzić za pomocą mnożenia.

2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 07 kwietnia 2020
KLASA 4 i 5
Temat: Koła i okręgi.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie kliknij LINK, przeczytaj rozdział Okrąg. Obejrzyj film a następnie zapisz do zeszytu:
Definicja: Promień okręgu
Odcinek łączący środek okręgu z punktem leżącym na okręgu, nazywamy promieniem okręgu.
Oznaczamy go najczęściej małą literą r.
Wykonaj Ćwiczenie 5:
Narysuj odcinek długości 3 cm, a następnie okrąg o promieniu 3 cm.
Lekcja – 06 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Pole i obwód kwadratu – zastosowanie wzorów do rozwiązywania zadań.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Dzisiaj będziemy uczyli się wykorzystywać wzory na obliczanie pola kwadratu P = a · a oraz obwód kwadratu P = 4 · a do rozwiązywania zadań.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń część 1 Zadanie 5 ze strony 94.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila. Pamiętaj aby w mailu zapisać swoje imię i nazwisko.
Lekcja – 03 kwietnia 2020
KLASA 4
Temat: Obwód prostokąta i kwadratu.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie kliknij LINK, przeczytaj i zapisz do zeszytu Definicja: Obwód prostokąta oraz Definicja: Obwód kwadratu.
Wykonaj Ćwiczenie 1.
KLASA 5
Temat: Obwody prostokątów i kwadratów.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie kliknij LINK, przeczytaj i wykonaj Ćwiczenie 5. Uzupełnij tabelę.
LINK – Obwód prostokąta i kwadratu.
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
KLASA 7
Temat: Porównywanie różnicowe – zadania.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej, przeanalizuj rysunek przedstawiający psy wybranych ras oraz ich przeciętne wysokości. Wykorzystaj te informacje do rozwiązania zadań. Wykonaj Ćwiczenia 8. i Ćwiczenie 9. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
Lekcja – 01 kwietnia 2020
KLASA 6
Temat: Pole prostokąta.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Dzisiaj będziemy pracować z podręcznikiem. Przyjrzyj się Przykładom 2 i 3 ze strony 143. Z przykładów przypomnisz sobie jak liczymy pole powierzchni kwadratu i prostokąta.
Następnie otwórz Zeszyt Ćwiczeń – część 1 na stronie 93 i wykonaj Zadanie 1 i Zadanie 3.
2. Instrukcja dla ucznia: Zrób zdjęcie wykonanych zadań i prześlij je na mojego maila.
KLASA 7
Temat: Porównywanie różnicowe – zadania.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej, zacznij od Ćwiczenia 10. Następnie wykonaj Ćwiczenie 13. Odpowiedzi na pytania 1, 2, i 3 zapisz w zeszycie. Na zakończenie zapisz i wykonaj w zeszycie Ćwiczenie 16. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
Lekcja – 31 marca 2020
KLASA 8 – EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
1. Instrukcja dla ucznia: Uczniowie klasy ósmej piszą próbny egzamin z matematyki. Pobierz arkusz egzaminacyjny klikając LINK poniżej:
2. Instrukcja dla ucznia: Rozwiąż wszystkie zadania, a odpowiedzi wpisz do karty odpowiedzi, która znajduje się poniżej: (możecie tę kartę pobrać i w niej wpisywać odpowiedzi na komputerze):
3. Instrukcja dla ucznia: Po rozwiązaniu wszystkich zadań kartę odpowiedzi odeślijcie na mojego maila do piątku, 3 kwietnia 2020 r.
Powodzenia 🙂
KLASA 4
Temat: Obwód prostokąta.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie kliknij LINK, przeczytaj i zapisz do zeszytu Przykład 2.
KLASA 5
Temat: Obwody prostokątów i kwadratów.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie kliknij LINK, przeczytaj i zapisz do zeszytu Przykład 2.
LINK – Obwód prostokąta i kwadratu.
Wykonaj Ćwiczenie 1 i Ćwiczenie 2.
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
Lekcja – 30 marca 2020
KLASA 6
Temat: Obliczanie pola kwadratu.
1. Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie obejrzyj film klikając LINK z napisem FILM.
Zadanie 1. Narysuj w zeszycie kwadrat o boku a=7 cm. Następnie oblicz pole powierzchni (P) tego kwadratu. Obliczenia zapisz w zeszycie. Skorzystaj ze wzoru P = a · a
2. Instrukcja dla ucznia: Kliknij LINK poniżej, przeczytaj rozdział: Pole prostokąta, pole kwadratu i wykonaj Ćwiczenia od 1 do 4. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK: Pole prostokąta, pole kwadratu
Lekcja – 27 marca 2020
KLASA 4
Temat: Obliczanie pola kwadratu.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie obejrzyj film klikając LINK z napisem FILM.
Zadanie 1. Narysuj w zeszycie kwadrat o boku a=5 cm. Następnie oblicz pole powierzchni (P) tego kwadratu. Obliczenia zapisz w zeszycie. Skorzystaj ze wzoru P = a · a
KLASA 5
Temat: Obliczanie pola kwadratu.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę. Następnie obejrzyj film klikając LINK z napisem FILM.
Zadanie 1. Narysuj w zeszycie kwadrat o boku a=9 cm. Następnie oblicz pole powierzchni (P) tego kwadratu. Obliczenia zapisz w zeszycie. Skorzystaj ze wzoru P = a · a
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
Tutaj możesz zobaczyć jak mnożyć na palcach niektóre liczby.
KLASA 7
Temat: Porównywanie różnicowe. O ile więcej? O ile mniej?
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej, obejrzyj film i wykonaj Ćwiczenia od 1 do 8. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
Zapisz do zeszytu i zapamiętaj!
Jeżeli w zadaniu występuje zwrot „o ile więcej” lub „o ile mniej”, to w rozwiązaniu zadania wykonujemy dodawanie lub odejmowanie.
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
KLASA 8
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania liczb naturalnych.
Instrukcja dla ucznia: Zapisz temat i datę do zeszytu. Kliknij LINK poniżej, obejrzyj film i wykonaj Ćwiczenia od 1 do 4. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie.
LINK: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania.
Zapisz do zeszytu Ćwiczenie 11 i oblicz: Ile Rafał zapłacił za znaczki?
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
Lekcja – 25 marca 2020
KLASA 6
Instrukcja dla ucznia: Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia. Kliknij LINK poniżej, przeczytaj uważnie Przykład 1 i Przykład 2.
LINK: Tutaj możesz zobaczyć jak rozwiązać zadanie z zastosowaniem tabliczki mnożenia
Rozwiązanie do przykładów obejrzyj na filmach znajdujących się pod przykładami.
KLASA 7
Instrukcja dla ucznia: Przypomnij sobie jak obliczyć pole prostokąta i kwadratu. Kliknij LINK poniżej, przeczytaj uważnie polecenie i wykonaj Ćwiczenie 1. Możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie
Następnie wykonaj Ćwiczenie 2. Uzupełnij tabelkę. Podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu możesz sprawdzić prawidłowe rozwiązanie jeśli klikniesz klawisz Pokaż rozwiązanie
LINK: Obliczanie pól prostokątów i kwadratów
KLASA 8
Zadanie na tydzień (od 25 marca do 1 kwietnia)
Uwaga: Codziennie utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże Ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.
Instrukcja dla ucznia: Proszę, abyście spróbowali rozwiązać zadania egzaminacyjne, które znajdziecie pod poniższym linkiem:
LINK: Egzamin ósmoklasisty
Sprawdźcie czy udało się Wam poprawnie rozwiązać zadania. Rozwiązania znajdują się pod poniższym linkiem:
LINK: Egzamin ósmoklasisty – rozwiązania
Uwaga: Utrwalaj tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Pomoże ci to w sprawnym rozwiązywaniu zadań.